Altanbygge 9 juli

Ja då var det dagen då vi skulle sätta igång med att byta golv på vår altan. Först var det lite lchf fika innan Louise och jag skulle åka och beställa bräderna till golvet.

Ni kan inte tro vad vi tog till kaffet.....Lollo som ätit denna kost ett år nu och mår så jätte bra, hon säger att hon aldrig mått så bra. Hon tog och skar smör med osthyveln och la en ostbist på båda sidorna och så en grukskiva på......jag trodde inte min ögon, men gått var det och efter två bitar var jag jätte mätt. Vi har nu ätit lchf i en vecka och det har gått så förvånadsvärt bra och lätt, vi har ätit så god mat och jag har inte varit sugen på någonting. Spännande!


Lollo som berättar om hur fantastisk denna kost är. Det finns så många hälso fördelar med att ta bort alla kolhydrater säd, potatis, ris, frukt och vitt socker. Lite främmande men ändå är det väldigt enkelt fett och protein i mängder och grönskaker ovanför jorden.


Johan skaffade fb igår det tyckte flickorna var roligt. Här laddar han för att ta bort det gamla golvet på altanen.


Vi mötte hunden Selma i poolbutiken, vi skulle få låna en självgående poolrengörare så spännande.


Sedan åkte vi till Hindinge Bygghandel och fick hjälp av Åke med att lasta en kärra av det vi beställde.



Här är vår "Malman" som vi döpte den till som går runt och städar i poolen alldeles själv. Helt fantastiskt , vi fick låna den för att se om det funkade. Det funkar! Så då kan vi göra annat.


Så var det dax att ta bort golvet, jag hade tänkt mig lite plocke pinn men inte smarta Johan han tog det i stora delar,


Så det gick fort att ta bort golvet, men oj vad smuts det låg under...


Stora plocke pinn försvann,,,


Vi åt räksoppa till kvälls mat. Purjolök, lök, spenatblad färska och räkor.


Jag började fundera på nya altanmöbler hittade en jätte fin grupp men priset var 29000!!!!!
Vem köper det till att ha utomhus?



Nytt problem, det låg plattér under smutsen och sedan fick vi inse att de måste bort, vilket jobb!!!!!!


Som tur var kom Madde på besök, så jag fick lite rast här. Hon hade mkt problem med sin hälsa så vi gjorde en konsultation kommer här på bloggen.


Platterna äntligen borta, det tog sin lilla tid......


Herre gud vilket jobb......hade inte jag semester????? PHUUUUUU det är snart slut på veckan!


Pionerna började blomma...så vackert.

I morgon blir det en bra dag och altangolvet blir klart det blir bra. Tack för idag!!!



Kommentarer
Postat av: mandy

ska minsann köpa er superdyra utemöbler när jag blir rik!!! i london å flyga dem hem till er!!!

pusspuss!!

2010-07-10 @ 15:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0