Alva 17 år!!!! 11 juli kl 11.11

Jo då Alva är född den 11 jul kl 11 minuter över 11. En stor tjej på nästan 5 kg och 58 lång....
Alva betyder "naturens under", (undrar om namn påverkar barnet för resten av livet? vet att många hävdar det?)
Alva Norea-Maria Asp heter min tjej! (Norea biblens bortglömnda kvinna)

Gjorde en liten test på ditt namn Alva, du vet att talet 11 är elitsiffran och du har tre st på din dag.

Såhär blev det:
Expansion, Förändring, Äventyr, Spekulation, Visioner, Växande, Evolution, Nyficken, Aktiv, Kompetent, Talangfull, Kämpar mot gränser, Överskrider gränserna, Stadig växt, Grundlägger.
Harmoni, Kreativitet, Konst, Rättvisa, Balans, Kärlek, Medlidande, Service, Symboler, Ansvar, Skydd, Omhändertagande, Samhälle, Sympati.stabil, Beslutsam, Säkerhet, Konservativ, Praktisk, Följer regler, Systematisk, Solidarisk, Objektiv.

Kan det vara bättre Alva? Grattis min minsta lilla tjej! Hur har tiden kunnat gå så fort?


Men om man tittar på kortet från BB så ser det lite gammalt ut.....men du är så sööööt! Två dagar gammal och viftar med armarna helt vilt.
Jag ser däremot inte ut som jag.. men jaghade förlorat 2 liter blod vid förlossningen (barnmorskan ryckte ut den stora moderkakan)och vägrade blod.
Jag fixade det med mat och homeopatimedel, mitt hb var nere vid 54 så jag var inte stark precis.




Alva som två-åring, en väldigt liten charmig tjej som var så behaglig och var alltid alltid nöjd. Jag vet att min vän Ann sa att tredjebarnet sitter man på???
Alva var helt otrolig som barn (är fortfarande) ett lättare barn att tahand om får man leta efter. Kanske var det så att hon mådde så  bra så hon var tillfreds med allting och lärde sig snabbt av sina äldre två systrar.Jag hade ätit homeopatmedel under hela graviditeten......ger det lyckligare barn?

Vet att i Solberga där vi hade höga trösklar och Alva gick i gåstol så backade hon och tog sats för att komma över tre trösklar för att komma in till vardagsrummet. Så var det hon fixade allt själv, gnällde aldrig utan gjorde bara sakerna själv, listade ut allt. Så på den vägen har det gått nu i 17 år..... helt otroligt!!!

Alva var nog bara tre år när hon frågade efter Hepar sulf när hon hade ont i halsen. Magnesium phos när hon hade ont i magen o sv. Hon sa medlen inte vad det var för fel på henne. Helt otroligt men så låg hon oxå under skrivbordet när jag öppnade Helheten, hon var så snäll att jag hade med henne på jobbet.....
Så hon är uppvuxen med homeopati redan från starten.



Det blev lunch med familjen i röran vid nya altanen. Givetvis hade Gustav och Sophias familj anlänt till födelsedagsbarnet.


Sedan kom Blomberg, Anna och Albin och vi badade för dagen var verkligen varm...
Malman har gjort rent i poolen så nu börjar vattnet bli blått...


Gustav och jag gjorde en otrolig tårta med maränger, tårtbotten, sylt och massor massor med jordgubbar på och i.


Men inte fick jag äta den....men men jag åt hallon och grädde det fick jag äta och det var jätte gott!


Först fick vi flytta bordet i skuggan för det var verkligen varmt.......29 grader och 25 grader i vattnet.



Sedan sjöng vi för Alva..


Vi sjöng ännu mer.....


Jag fick busa med en ny sockertopp i livet!


Mille tyckte det var roligt med Albin, små barn lägger märke till varandra och försöker ha en kommunikation.

Så helt plötsligt ändrade sig vädret och det började blåsa något så förskräckligt.....
alla bara åkte hem....

Alva skulle ut och äta med sina vänner och de andra skulle väl hem till fotbollen......


Vissa fick andra måsten, det fattades tegelpannor på gästhuset och där finns ett geting bo, Sveriges farligaste djur....så jag hjälpte till att klä på mannen som skulle upp på taket....

Det gick bra som tur var och regnet kom det efter längtade.....

Vilken härlig dag, tack alla som kom och ville dela vår Alva med oss, det fattades bara en enda som vi inte var vana vid....


Vi saknade Dig Amanda Malva-Maria!!!! Tänk när du alltid skulle ha med Bell överallt även på fotot?
Vi vet att du har det bra i London men nu börjar längtan bli alltför stor men du kommer ju hem snart och då får vi ta igen varje sekund du varit borta..... mamma kommer att vara med dig överallt så du vet!!!!


TACK TACK TACK

i morgon blir det jobbet igen.....
( gjorde ett överslag det har varit 22 gäster här denna vecka.... inte illa såhär mitt ute i skogen....)


Kommentarer
Postat av: mandy

tack för bilderna..kändes nästan som jag var med och fira nu!!! saknar eeeeer sååå!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-07-12 @ 14:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0