Bella och jag hälsar på Ann Sidén på Gråbo

Idag så ville jag besöka Ann på sitt underbara land Gråbo. Jag hämtade Bellisen och så åkte vi dit.
Det var länge sedan jag var där och det var en helt underbar dag vid Hjälmarens strand.



Ann stod och lagade lökbiffar när vi kom, mums så gott det var!


Katten (född hos mig) låg på det gamla bakbordet och jäste men givetvis hälsase han på mig....


Mycket är gjort av Ann där, som det här otroligt vackra vävda drapperiet. Helt underbart!


Här fanns hemma sydda dockor, tusen och en natt byxor gjorda av gamla nylonstrumpor, Ann har tydligen i hela sitt liv varit påhittig...... jag blev lyrisk har en förkärlek för handgjorda dockor. Bella brydde sig inte alls trots att jag visade dem alla...


Bella hittade en brant trappa som var tvungen att gå baklänges nedför.....hon höll på länge och provade men hon lyckades till slut, eller rättare sagt  hon tappade sin sten och var tvungen att ta sig ner.


Vart är min sten undrar Bella??? Roligt är att hon börjat leta efter den när hon tappat den.


En av de första utkomna Barbie dockorna satt där så fint och tittade...


Gamla fiske redskap satt på väggen.


Så skulle vi gå ut på en promenad.......Bella vägrade ha gummistövlarna på sig, de är tydligen obekväma och tunga och då kan man inte springa som man vill tycker Bella(tror jag, man får bara gissa när man är med Bella)
Vi tog ett beslut att det kan inte vara farligt att springa i strumorna en liten stund för det är väl ändå sommar?


Bella ville ut som alltid....Ann fick vakta dörren medans jag tittade på hennes projekt i ateljén.


Här fanns det metervis av Vargar..... de 28 som blev skjutna.... koltecknade av Ann.
Ann kommer att ha en utställning den30 aug till den 22 sept på Universitetet i Örebro.
Hon kommer att sälja varg per meter..... den utställningen kan man inte bara missa.
Vargarna är i sin naturliga storlek och är jätte fina. Man kommer att känna sig omringad.....av vargarna.


Bella hittade en steg upp till sovloftet.....så jag kunde gå där och njuta.....av allt det vackra som Ann håller på med i sin fina härliga Ateljé, Bella och jag trivdes..


Här håller hon på med ett minnes monument över Anna Lindh som skall stå Våghustorget i Örebro, spännande.....


Vi försökte visa Bella vinbärssniglar men hon var inte intresserad, vi tänkt ta ett kort men dem på hennes mage som jag har på Sophia i samma ålder men det gick inte...tyvärr.....eller om det var tur man vet aldrig,


Vi gick ner till Hjälmarensstrand, vacker utsikt över vattnet....


I den vackra pergolan vid stranden kunde Bella klättra i och leka titut med Ann.


Sedan bar det ner till vattnet......vad spännande tyckte Bella....


Bella blir fundersam på vad och hur det skall ske....


Ja så klev hon i..........stod blixt stilla länge......


Så tar hon fart och springer rakt ut.....!!!!!! Gissa om jag blev rädd.......visste ju inte hur djupt det var där ute.....


Ann kastade av sig stövlarna och sprang ut fortare än att jag hann att tänka.....Bella jublade och det var så spännande.....vilken glädje den flickan har när hon får göra som hon vill och upptäcka nya saker.


Bella vill få in alla intryck i sig så hon började äta sand...hon ville smaka på sin upplevelse och Ann försökte få bort det från munnen, men Bella njöt hon ville ha sanden i sig.....B vitaminer?


Vi fick gå in och byta om, då hittade Bella en ny trappa som var spännande.....och glädjen var åter stor och stålt.


Det var en trött tjej i bilen hem, hon kämpade för att ha ögonen öppna....tvingade sig att sitta och trycka på sin leksak, då satte jag på Ken "Mannen i den vita hatten", herre gud Bella vaknade till och diggade som tusan( eller hur Amanda din och min Kent låt) Bella älskade den så jag fick ta den 5 ggr på rad för att hon inte skulle somna(hon får svårt att somna för kvällen annars)

och ni som inte hört den:
http://www.youtube.com/watch?v=3jlR26e8YKo

Vet inte vad det är med den låten men den väcker allt på en gång i ens själ , Bella och jag njöt och då och då fick jag en blick och när den tog slut så visade hon mig genom att sparka mig i ryggen när jag körde att den låten skulle vi ta igen......så det blev 5 ggr....(Amanda du skulle ha varit med)


TACK Ann för en underbar dag, nu vet jag att Bella och jag har en plats att smita till och bara vara på......
TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0