En pooldag i solen! Dag 1 på semestern!

Vilken härlig dag, vi började med att åka till Hidinge för att köpa skivor till gäststugan som vi håller på att renovera efter sönderfrysningar i vinter. Då åkte bredvid dessa vackra fält, tror att det är lin.


så vackert..


Återigen hemma ooh lagade lunch till oss och familjen Runnaby som kom för att bada.

Jag hade köpt armkuddar till flickorna.


Maja pekar och står i och berättar hur det skall vara.....
vattnet har inte blivit blått ännu, tar minst 14 dagar, vi fyller poolen med bäckvatten för den är så stor så källan tar slut om vi skulle ta vatten därifrån. Men det var 24-25 grader i vattnet så det var verkligen skönt denna dag att ha den och svalka sig i.


Bella gillade verkligen att bada, men armkuddarna satt inte på någon lång stund, men det gick bra ändå.


Maja försöker verkligen att leka med Bella, ibland går det lite lite grann. Bella och jag trollade lite med en sten, som jag la i handen och korsade men nog visste hon var stenen låg. Hon tyckte att det var roligt och det är verkligen roligt att hitta något som Bella gillar att göra.


Vissa föredrog vilstolarna.


Millevicken försöker lära sig krypa, han blir så arg att han inte kan, han vill så mycket hela tiden har han ögonen på Maja och vad hon gör....han vill oxå leka... ( Gunnel om du läser detta så titta på täcket det fick Alva av er när hon föddes, jag har kvar det grön oxå som Amanda fick av Eva och dig) Här spar vi på allt det kan vara bra att ha och idag var täcket väldit bra för Millevicken!



Jag kan krypa härifrån!!!



Bella kom springade emot mig och jag fick jordens kram, vilken ära... TACK Bella jag blev verkligen glad, det är stort att få kram av dig. Ingen är som du och jag älskar dig så mycket!


En kopp kaffe till väldens bästa mamma! Herre gudinna vad jag beundrar ditt tålamod och jobb du lägger ner på Bella, Maja och Mille..... jag förstår att det är inte lätt alla tar sin tid och det blir väldigt intensivt. Men du fixar det! Vet ingen annan som skulle kunna göra det!!!!!




Johan Blomberg, Anna och Albin kom ut, tyvärr tog jag inga mera kort så ni kom inte med här.

Vi grillade kyckling på spett(skal kycklingfilér i strimlor och körde in ett grillspett i dem, marinad med lite olja och sojasås och kryddor)  och jag åt grillad quornfilé till det gjorde jag en styvning på färskspenat, savoykål med vitlök i, äggsallad men rödlök, ägg, tomater, purjolök och lite olja med vitlök i. Det var jätte gott och vi åt våran lchf måltid igen.


En härlig dag i solen fick vi och tack för det!



Kommentarer
Postat av: mandy

å vilka härliga bilder,saknar er ännu mera nu!

älskar er!

2010-07-06 @ 00:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0