Kärlek mellan mor och dotter, kontakt med själen!

Vi har ett enda ord för KÄRLEK, någonstans har jag läst att i Kina lär det finnas 64 olika tecken för kärlek. Så finns det de som påstår att autistiska barn inte känner eller visar kärlek.
Nu skall ni få se en serie som fick mig så lycklig, inget kan få mig så lycklig som när Bella är öppen och visar vad hon känner, det är inte ofta och det är absolut inte alltid, men när hon är där och är helt närvarande precis som vilket barn som helst, då är hon där.......


Sophia ropar på Bella, hon står där och vill gå ner men det är lite kallt tycker hon(tror jag)


Bella springer upp och tjoar och tycker att det är så spännande.


Mamma Sophia ropar igen på Bellisen.....



Sophia hämtar och drar ut henne, Sophia ler hela tiden och Bella tycker att det är så spännande...



Jag vill möta dig mamma nu...Bella springer till Sophia trots att det känns kallt....





De börjar hoppa upp och ner och Isabella "gapskrattar" ( det händer inte så ofta...)


Isabella vill äta upp sin mamma, hon biter, pussar och kramas jätte mycket jag ser att hon ÄR lycklig just nu. I detta ögonblick så är det bara detta som betyder något......de ser lyckliga ut båda två och jag blir varm och tårögd.


Glädjen fortsätter...Isabella njuter fullt ut och verkligen visar att hon har roligt( det är inte ofta)
Sophia får pussa på henne!!!!!!! Hon verkar tycka om det. Tänk dig att ha ett barn som man inte får eller kan pussa på.....jag brukar ta mig pussar från Bella men det är inte alltid så poppulärt....


Bella hoppar upp och ner och vill bara mer och mer.....
De har varit ifrån varandra en hel vecka och det verkar som Bella vill visa att hon saknat sin mamma.


Bella tar emot pussarna hon ler!!!!!! Hon säger jag till Kärleken från sin mor och hon visar att hon ÄR lycklig nu!


Jag blir manisk med att fota.....jag vill verkligen fånga ögonblicket av Kärlek på hög nivå!
Det är ett stort plåser i mitt hjärta, jag har sett dessa två lida så många gånger under Bellas första två levnadsår så bodde hon nästan helt på USÖ. Det var slangar, provtagningar, kramp på kramp och ingen förbättring allt bara sämre osv...... är det några som har en fullständig rättighet på kärlek och glädje så är det dessa två. Om allt ökar 64 gånger så måste ögonblicket just nu bli hur stort som helst....... jag fångar det!!!!!

så var det flera hundra kort till men ok jag sparar dem i mitt inre....


Det verkar som mamma gav upp först och en springande dotter kom efter....det fanns fler barn som ville äga sin mor....

Sophia har köpt en helt enorm baddräkt med simkuddar innuti, Bella kan inte få ner huvudet under vattnet. Nu kan vi känna oss trygga hon kan gå här på tomten hur som helst och skulle hon ramla i så flyter hon......


Killarna höll sig på sin egen filt... det tyckte Mille var spännande... kärleken mellan man och pojke eller om jag säger morfar och barnbarn...så det inte blir missförstånd nu...



Inte sex månader men vill redan försöka stå och gå... Mille han har sådan brådska i sig, han vill vara stor pojke nu!!!!


Maja ropar på korna- Kollera Kollera ( dialekt från Närke) Maja är här!..... det låter helt otroligt.....


Mille tycker at nu är det dax för mat, han är verkligen intresserad av att börja äta, han öppnar munnen så fort han kan och njuter...vi blir så glada för vi är vana vid matvägrare.....


Bella är intresserad av att få kontakt med alla oss denna afton....här med moster Alva.


Vi var på berget och beskådade de vackra blommorna...


Bellisen kom efter och undrade vad vi tittade på..


Vi beskådade dessa små vackra blommor som överlever att bo på berget...... vilken kraft...Sophia påstår att nu är det modernt att ha sådana växter på taken....


Vi trampade omkring där och lyssnade på getingarna som bodde intill,när de skulle åka så sa Maja - Maja lyssnar!


Bella ville vara nära sin mamma det var så uppenbart och så rätt på något märkligt vis. Hon visade känslor hela kvällen......????? Vad hade hänt?????


Bella käkade med glädje( inte ofta) hon var verkligen hungrig...


Maja och Bella försökte leka med varandra...... ha utbyte av varandra...intressant att vara betraktare...


Bella ville verkligen vara nära sin mor, trots att lillebror fanns där...



Mille blir glad när det händer något, då är han nöjd. Man försöker så gott man kan....


Bella ville få mig att säga några ord, men vilka ord? vad skulle jag förmedla? Fanns det ord som täckte denna afton? Bella tog på min mun, tog handen och täppte till och öppnade den flera gångar, ville hon låna mina ord?
Vad vet jag????
Vad var det för speciellt med denna dag? Hur stod stjärnorna?


Någon annan ville prova fjädrarna....ovanför min säng hänger två drömfångare, Maja säger- Mormors fjädrar....det låter så roligt. allt här ute är mormors, mormorshus, mormors pool ja allt är mitt kanske är det så?


Bella fortsatte att visa glädje och harmoni, hon är lycklig nu Bella. Vad vet vi något mera om? Att leva nu är väl egentiligen det enda som betyder något? eller ?????


Kärleken är det enda som blir större ju mer man slösar med det. Om man ser sin man som en Delfin.....
ger den kärlek, bekräftélse, god mat och omvårdnad, då kan man få honom att hoppa hur högt som helst.....
prova du är bara en tanke ifrån.....


Så mormor nu sitter fjädrarna där de ska, eller??????


Även om man är bara två år så har man rätt till att fundera på saker och ting. Maja är en tjej som redan har så stort sjävförtroende..... det är verkligen roligt att se och kul att följa vad detta skall bli.....Maja är här!


Det gåtfulla barnet har visat starka känslor hela dagen idag.....
vad har hänt och vad har inte hänt??? Vad är vad och vad beror det på???? Kan någon snälla svara mig???????

Bella somnade ganska snart när de kom hem, jag fick ett mms som bevis på att hon sov . Min första tanke var att när själen är med så somnar man lätt och sover bra. När själen inte är med då har man svårt att varva ner koppen och kanske inte ens kan somna för själven är inte i kroppen, den kanske är någon annanstans?

Bella har svåra sömnsvårigheter måste få melantonin för att sova, jag vet inte om Sophia han att ge henne det denna kväll, men min slutsatss var att om alla sinnen är med så sover man bättre även Bella. Hade ´hon en öppen själ idag? Var hon där? Var det det som gjorde henne trött att ha kontakt med sina känslor?
Är det det som sker vid utbrändhet att man inte har kontakt med sin själ? Är det därför som människor bränner ut sig och kan inte sova? Vad skall man tro och vad vet man?


sov gott och ha kontakt med din själ!
Vad är mitt hjärtans önskan och längtan i morgon då?
Äntligen var lyckan här!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0