Ormbiten, + medel mot andra djur ? + ditt och datt

Idag var en väldigt varm dag att arbeta i, det stod 35 grader utsidan i bilen... Vinden blir väldigt varm på em.
De två första kom bara inte....det känns trist att sitta och vänta och ingen kommer och de svarar inte på mobilen????
Hur som helst så kom det både lätta och lite svårare fall idag.
Om man har med sig sin besökare på det man säger så går allting mkt lättare, men har man en besökare som sitter och säger att inget hjälper och vill inte ha hjälp igentligen.....vad gör man då?

Jag försöker säga att mat är a-o ni måste äta regelbundet då svarar hon att hon inte har ork till det, du måste gå ut och gå hon svarar att hon inte har ork till det, vi måste vända din negativa spiral säger jag och då säger hon att hon betalar mig för att jag skall göra det...
phuuuuu säger jag så länge du inte äter, och rör på dig ute så kan inga piller i världen hjälpa dig. Då blir hon arg på mig och säger att jag inte förstår..... Visst hon fick medel av mig för att få ork att bryta sina mönster. Men ändå måste man fylla på energi genom mat och luft. Men vi håller tummen så får vi se hur det blir....


Hur och vad gör man då? Dessutom som rann svetten av mig av värmen men det kom mer av frustrationen jag kände från besökaren......

Sjudom är inget annat än skillnaden mellan inre och yttre händelser/ verklighet      ....eller vad?


Min mårbacka pelargon visst är den härlig den växer så och blommar så skönt att komma hem till.....efter en dag som denna.

Det blev mer....
En mamma ringde mig i helgen och förklarade hur hennes dotters fot såg ut, jag sa åk direkt till USÖ.....
jag tyckte att på beskrivningen så var det blodförgiftning eller ormbett.

De kom till USÖ men läkaren sa att dottern hade kliat sönder dig och att det blivit en infektion...
de kom upp till mig i dag och visade foten:


Foten var fortfarande så svullen och man ser ju tydligt att det är två märken efter ormen , fotknölen fanns inte och svullnaden var ända uppe till knät.

Tjejen hade så ont jag gav Lachesis d 200  i piller var 20:e minut i två timmar sedan 2 piller fem ggr per dag....

Vad säger man? Jo vilken tur att homeopatin finns......
Många hundägare kommer och köper Lach just nu för nu är det mkt orm i farten.

En tjej från Kalmar ringde akut på telefonen hon hade oxå blivit ormbiten i helgen och fick då stanna på sjukhuset i ett dygn för observation.... det är skillnad på vård och vård i Sverige.....






Själv har jag gått på lchf nu i 14 dagar det känns bra i kroppen men jag har haft en rejäl mental dipp...
kanske är det socker beroendet som ger sig nu för kolhydrater blir socker i kroppen.
Min mage är helt lugn och ger sig inte till känna alls....
Avföringen är mkt mkt mer och mkt mkt större.....det känns bra.
Vågen funkar inte här men det känns ändå att jag gått ner i vikt och vätskan i kroppen har försvunnet helt, det är väl fantastiskt!!!



I morgon måste bli en bättre dag på jobbet, vi tog den jobbiga på första dagen efter semesterveckan.

Jag har flyttat mina rosenbuskar hoppas att de överlever......

Ha det bra och kom ihåg drick mkt vatten!


Lach vid biten av orm
Apis biten av mygga, geting, bi etc
Ledum och Hypericum vid fästingbett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0