Bella på balkongen

Vi skulle ta hand om Bella en stund, Bella gillar inte att var instängd, lägenheten här är nog förliten hon blir lätt rastlös och går bara omkring. Helt plötsligt var hon ute på balkongen och där blev hon ett annat barn.
Amanda tog en helt underbar serie på en lycklig flicka som lever precis bara i nuet.


Först skulle vi fika lite och Bella ville sitta på Amanda....


Bella stod länge och tittade ner....


En blick som längtar ut... här börjar välbefinnandet växa...


Hon sätter sig ner och börjar slå på plåten, ville hon se att den höll? Ville hon höra ljudet? Hon blev bara lyckligare och lyckligare......


Sedan kom hon mot mig och sjöng.....ögonen glänste och det var så mkt liv i blicken!


Hon nynnar och leker med fingrarna....


Solen lyste, Bella lyste och jag bara njöt av denna lilla fantastiska varelse utan ord.


Jag försöker skydda henne, håller i räcket man vet ju aldrig, kan inte lita ...
när Bella var mindre och de bodde i en lägenhet så klättrade hon ut över balkongräcket och hängde där när Sophia kom ut.....vilken mardröm. En annan gång satt hon på taket i Runnaby för sotaren hade inte tagit bort stegen.... så man vet aldrig med Bella hon är så stark i sin kropp och kan verkligen använda den, och fort går det.

Här säger jag - Bella jag älskar dig, Bella jag älskar dig ja jag upprepade mig flera flera gånger..


Då tvärvänder hon sig om och ögonen strålar med sådan intensivitet rakt in i mig och så kommer hon rakt emot mig och lägger kinden mot min...... det var ett väldigt väldgit lyckligt ögonblick.....
Det kändes som hon förstod och ville visa det på något sätt!!!


Amanda lyckades fånga ögonblicket i blicken, fantastiskt!
Det kändes som jag fick en kärleksförklaring..... tiden stod helt stilla...


Jag fick pussa henne på huvudet.... det går inte på munnen eller i ansiktet. Då torkar hon sig och vänder sig bort.


Hon vände sig bort även denna gång och det magiska ögonblicket var över, men det hade funnits där.
Längtan att få komma ut och röra på sig är stor....


TACK Bella för ögonblick av närhet!

Kommentarer
Postat av: Kerstin Härdelin Nilsson

Vilka underbara bilder! Lyckliga ögonblick i mormors liv- förevigat!/Kram från en annan mormor

2010-06-02 @ 22:12:52
Postat av: maud

Vilka underbara bilder på denna lilla ängel...kram

2010-06-03 @ 14:00:38
Postat av: Sara

Åh, jag blir varm i hela kroppen när man får se lyckan som lyser från hennes ögon :)

2010-06-03 @ 16:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0