Förberedelse inför den stora dagen 2 juni

Jag hade tagit ledigt hela dagen för att förbereda Amandas studentfirande. Det var mkt som skulle fixas, men som vanligt är jag tidoptimist och hade vikt en hel dag till detta.
På onsdagskvällen när jag skulle skriva ut bilder på Amanda så tog den svarta färgen slut...det är så typiskt så det fick jag börja dagen med att fixa-
Sedan mötte jag Sophia och hennes familj för att handla present till Amanda.


Vi käkade lunch tillsammans efter att ha köpt studentpresenten.
Mille är väldigt sugen på att börja äta han gapar stort men han får inte äta.....han ammas fullt fortfarande. Men den lilla killen vill vara stor på engång, han vill göra allt fast han är bara fyra månader....

(alla kan inte vara fördelaktiga på bild....)


Det var vackert väder, marknasafton i staden och Maja var som vanligt söt och nyfiken på allt.


Vi kan inte sluta fota dessa söta barn, här är Alva i full fart med sin kamera.



Men föräldrarna är inte så illa heller, det är väl de som lägger grunden....



Maja är lite svår flörtad med mat, men chips tycker hon om så vad gör man när man är på stan och barnet måste få något i sig...


Det smakade bra tyckte Maja..


Maja blev jätte glad.... en riktigt solstråle...



Sedan fick vi se någon vi kände igen


Å vad lik sin mamma hon är sa Christian, Emelie Halldin min vän Barbros dotter hon kom och satte sig hos oss.



Så blev det ett kort på ögonfransarna......de är långa må jag säga....


Vi var till Marieberg en sväng och köpte 36 champange glas, 36 vinglas, 36 kaffekoppar mm till mottagningen.
Därefter sprang vi upp på marknadsaftonen och letade lite saker till Amanda.


Amanda hade varit och köpt massa saker på rödakorset, 40 kr för en blus etc


Bara två dagar kvar att ha Amanda bredvid sig.

Vi åkte hem med Amanda för hon skulle packa. Alva och jag var och handlade massor av saker och så åkte vi till Vinden och förberede festligheterna för morgondagen......

Vi var något trötta när vi kom hem....
Äntligen var allt klart, vi fixade det!!!!!!!

Stort tack till dig Alva, utan dig hade jag inte fixat det!!!! Det fick bli ett härligt fotbad vid hemkomsten. Vi hade nästan stort sett varit på fötterna hela dagen.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0