Fredagslunch med flickorna och om väntetider 12 mars

Morgonen tillbringade jag i telefonen, många samtal som jag inte hunnit med på hela veckan. När jag är på Helheten finns ingen tid alls till att ringa eftersom telefonen ringer hela tiden där. I torsdags hade jag kurs hela dagen och sedan satt på tåget, så det gick bara inte att ringa. Men idag hade jag äntligen TID för privata samtal. Jag ringde först och bokade ny tid för att urnsätta Dora, sedan ringde jag till Vägverket och anmälde bron där Alva och Gustav krockade i söndags. Hann ej ringa tandläkaren om tid för min avgitna tand, för jag skulle ta fram papper till banken.
Hade tid på banken för att ordna upp lite saker och ting. Där fick jag veta att jag betalade för massor av saker som jag inte utnuttjade och att jag hade det gamla företagspaketet, sedan 17 år tillbaka. Nu fanns det en hel del nya lösningar, det hade hänt lite saker på banken blev jag upplyst om.
Varför får man inte veta det som kund? Nå ja bättre sent än aldrig. Men mötet drog ut på tiden och telefonerna började ringa. Visst jag hade lovat flickorna lunch idag....

Eftersom vi bor på lite olika ställen just nu i vår familj så ville flickorna äta lunch med mig . Innan handlade vi födelsedagspresent till Johan på Cubus eftersom Alva praktiserade där.
Vi gick till:
SOLEO Cafe & Kök’s Lunchmeny 79:- inkl dryck, nymalet bryggkaffe, sallad och nybakat bröd. Fräsha matiga sallader från salladsmontern, matiga mackor och hemlagad lasagne finns alltid på menyn. Alla mat kan fås take away!


Vi tog den vegsallad och gjorde tillval med avocado och kanderadevalnötter, det var jätte gott.


De hade de största kockusbollar som jag har sett, Alva orkade bara äta halva!
TACK flickor för en jätte trevlig lunch, trots att mamma var så stressad!


Sedan var det till jobbet och mötte en kär bekant som jag arbetat med i många år. Det var så trevligt att få möta henne och hennes flicka. Å vad lika de var! Nu känns det igen som en cirkel är sluten!!!!Jag är verkligeh glad att ni kom till mig!!
Vi drog över lite på tiden eftersom jag hade flickan ensam först, så kom mamman in och vi pratade om vad vi hade kommit fram till. Jag hörde inte att mitt nästa besök kom, jag hade varit ute i väntrummet fem i tre och då var de inte där. 

Hur som helst mitt nästa besök gick för att de tyckte de fick vänta förlänge. Nu måste jag göra en stor skylt i mitt väntrum där väl valda ord skall stå. Hos mig händer det saker hela tiden, besökare som kommer upp och vill hämta något medel för akutabesvär, någon som blivit ledsen för doktorn varit dum, någon som behöver det och det mm ja ibland är det hela väntrummet fullt när jag öppnar min dörr.

Något som..
Söker du en duktig homeopat som skall göra dig frisk? Var beredd på lite extra väntetid eftersom hoemopati är så stort och viktigt att berätta om alla känslor och symtom, sedan skall det rätta ämnet hittas och det kan ta tid.

Jag ger alla människor chans till bättre hälsa, därför lägger jag vikten på att samtalet pratas färdigt och att rätt valt medel skrivs ut. 
Homeopati kräver den rätta känslan i stunden, jag är inte någon läkare som sitter och skriver ut det för det och det för det, homeopati är mycket mycket mera än så. Det är lika viktigt att komma till kärnan i varje människa i varje besök, därför är det väldigt svårt att beräkna tiden.

Beräkna extra tid vid besöket, här pratas det färdigt, det gäller alla.


Måste fundera mer vad det skall stå så att människor förstår vad jag menar.
Jag blir mäkta förbannad att inte besökare kan vänta 20-30 minuter på mig när man kan vänta timtals hos läkarna? Vet inte hur många gånger jag har varit på akuten med Bellisen och fått vänta i timtals fast hon är ett barn. Minns en gång när Bella var jätte liten drygt ett år då vi sprang i korridorerna i timmar påUSÖ, till slut blev även vi trötta och tänkte gå därifrån, men då blev det fart och vi fick komma in.

Å vad arg jag blev, det var länge sedan jag blev så arg. Jag hade satt in besökaren extra för att jag har just nu 6 veckors väntetid och att det var akut.....men mer akut än 20 minuter var det inte. De åkte till Marieberg istället!!!!
Någon annan hade kunnat fått tiden som ville ha hjälp av mig, nu när jag är så fullbokad.
Å andra sidan för jag väl skylla mig själv som alltid skall vara så snäll och försöka klämma in några extra som behöver hjälp.
Nu måste jag nog bli lite hårdare. De som inte kan vänta på mig, de kan gå någon annanstans. Jag försöker hela tiden göra mitt allra bästa och verkligen lyssnar på mina besökare för att kunna hjälpa.

De som inte kan ge sina medmänniskor lite tid, kommer nog alltid att springa från sig själva.

Kan någon ge mig ett riktigt bra förslag vad jag skall skriva utanför min dörr?????

I tyskland hade en sett en skylt
Söker du en duktig homeopat?
Homeopaten söker duktiga patienter som gör som han säger.
Är du det? Då är du välkommen!

Det låter lite drygt och stöddigt men jag börjar förstå vad han menar. Om man har arbetat länge som homeopat då börjar man bli trött på personer som bara söker för sin bekräftelse och sjukdoms kompensation istället för att söka för att bli frisk.
I mitt homeopat hjärta så tror jag att alla vill bli friska, men så är inte fallet!

Släpp släpp släpp ingen kan förstöra min fredagskväll!!!!!

Ingenting har något betydelse om man inte ger det betydelse nu är det fredagskväll!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan hjälpa dig med formuleringen om du vill. Maila ungefär vad du vill ha sagt så fixar jag till det.

Jag sitter gärna i ditt väntrum i mer än en timme. Bästa stället att koppla av, dricka te och läsa intressanta böcker och tidningar.

2010-03-13 @ 23:35:16
Postat av: Yvonne

Men ditt vänterum är ju bland det Harmoniskaste stället man kan vara på. Bara sitta där på kökssoffan och andas lugnt och sen få komma till Världens bästa Homeopat......

Kram på dig !!!

2010-03-16 @ 21:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0