Lov ord för Homeopatin!

Första besöket var en telefonkonsultation från långt ner i Sverige. Ett spännande telesamtal med en man som börjat drömma helt fantastiska dömmar när han började med sitt homeopatiska medel. Det var verkligen roligt och intressant. Jag tor han berättade en 5-6 drömmar i detalj. Drömmar är väldigt intressanta, vägvisare från sitt inre.
Sedan var det mindre "roligt" en ung vacker tjej som inte mår bra, som fått sk "lyckopiller" utskrivet och ingen uppföljning av det. Lyckopiller och ppiller gör mig galen.........jag tycker verkligen inte om det. Att lura kroppen med kemiskt är ingen god idée snarare en kemiskbom som plaseras i unga kvinnors kroppar.
Hur skall man kunna veta vem och vad man är när tankar styrs av kemikalier?
Visst kanske det måste skrivas ut när inget annat har hjälpt, men man borde få en chans till samtal och andra övningar för att må bra. Tanke, känsla - handling hänger ihop. Tankar är val som man kan ändra på och då kan man känna annorlunda. Ångest är ett uttryck för att något är fel, kanske bara ett tanke fel som man  behöver gå till botten med.
Andra kom med långvariga förkylningar och med tron på att vårallergierna redan slagit till. En tjej som var så glad för att de hade sett på arbetet att något hade hänt och att hon var så pigg, det var roligt att höra.

Så har vi Tina som var på besök idag:

Tur är att det homeopatiska läkesystemet finns, jag är så tacksam att det fungerar på alla plan, både mentalt, känslomässigt och fysiskt. Utan det här hade det aldrig gått, jag hade inte fixat mina besvär. Sist sökte jag för mina ögon som rann och kliade, då fick jag Eufrasia och blev helt bra i dem. Jag har även fått väldigt  stor hjälp med min katt och häst genom homeopatin. Homeopati är det bästa som finns, skriv det sa Tina!!!!

TACK Tina för dina fina lovord för homeopatin. Jag håller med dig, jag får all hjälp själv av homeopatin.

I morgon skall jag åka till Falköping och ha kurs i det Homeopatiska akutapoteket steg 2.
Startar en ny kurs i Örebro den 17 mars kl 18.00!

Idag har varit en spännande dag, men något stressigt, dubbelbokningar och förseningar mm. Borde ha en lapp i väntrummet att ibland kan samtal dra över och att det är svårt att passa en exakt tid då jag arbetar mkt med känslor och det måste pratas färdigt innan man får gå. Jag kan inte ha en klocka som säger till att nu är din tid ute och nu måste du gå. Ibland kan det vara svårt att göra ett avslut när någon är helt förtvivlad och känslorna väller ut. Eller om jag inte kan hitta det rätta medlet precis i den sista minuten utan att fler frågor och förklaringar krävs.
Jag försöker hålla tiderna men det blir svårt ibland. Idag var en sådan dag då tiden inte stämnde alls.
Dubbelbokningar och missförstånd händer även mig.

En kvinna kom helt förtvivlad och ville bara ha en"titt" i ögonen för hon var så orolig. Hade varit på USÖ igår och sedan dess inte fått en blund i ögonen. Henne blev jag tvungen att klämma in mellan två när jag redan låg efter, det gick men jag fick jobba över. Sånt är livet men jag hann inte hälsa på mina barnbarn som var tänkt.

I morgon blir en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0