onsdag 31 mars kaos dag!

Å vilken dag vilken dag.....
Jag skulle bara göra en snabb överföring idag på mitt frimakonto och loggar in och upptäcker att det är 211 kr och 14 öre minus......vilken hjärtklappning jag fick. Jag som skall betala hyror mm etc för det är den sista. Vad har hänt har jag missat skrivit hyresräkningar till mina hyresgäster, har jag inte fått in några pengar alls......vad gör jag?

Åker och redovisar min försäljning från kursen igår och skyndar iväg till revisorn. Jag måste ha min deklaration från 2009 för almi ville titta på den. Men hos revisorn var det kaos för de hade haft inbrott och de hittade ingenting allra minst min deklartation från rätt år, jag fick åka iväg med 2007 och 2008 men inte 2009....

Åkte till banken för att sätta in pengar och då sa jag att något konstigt hänt mig, jag har inga pengar på mitt konto sa jag, banktjänstekvinnan tittade på mig och log och sa att jag inte var den första...
men något är fel det skall finnas pengar där och ganska mkt sa jag...hon småler och tittar på mig det säger alla.........men kika in på mitt personnummer och leta om det finns några pengar väser jag fram..
ååååå titta här säger hon här är dom.......du har öppnat ett nytt konto ett affärskonto och alla pengar går dit...
hur kommer jag åt dem då frågar jag? Du måste ha en speciell ny dosa då den gamla går ej.
Men jag har inte fått någon vetskap om detta säger jag då.....det kommer du att få säger hon.
Sätt tillbaka mina pengar jag vill ha allt som vanligt igen, jag måste betala mina räkningar.......

Hon gjorde det på ett klick, så var den saken ur vägen......PHuuuuuuuuuuu hur och varför får jag vara med om detta?

Kom till jobbet och där satt Margaretah för att jag skulle prova min klänning som hon håller på att sy upp åt mig.
Det var 15 minuter kvar innan mitt besök. Det fanns mkt att samtala om......å hade mina mått blivit större?????

Så kom besöket och vi pratade en hel del som vanligt, vi kom in på om det är balans eller harmoni som man skall försöka ha....
han hade bevis på att kroppen söker balans...


Här ser vi en skada på lilltån som tryckt upp sig och mannen har lärt sig gått på ett visst sätt.
Då har fotknölen förstärkts sig så att foten får balans.
Detta var bevis på att naturen söker sin balans.
Vi pratade väldigt djupt om livets alla gåtor och om olika formel som naturen och matematiker ger oss. Så spännande!

Så kom nästa som var så förvånad över att hon kunde må så bra av sina nya homeopatmedel, det tog bara en vecka så var jag annorlunda och började bli som jag var förr....
å då blir man glad för det är så homeopatin skall fungera.

Det hade gått så bra så vi fick förkortta hennes tid, vi hade inget mer att säga.....så jag tänkte att då kan jag få lite rast eftersom lunchen frös inne idag.

Går ut och skall hitta något att äta då jag går till datorn för att läsa mail, då har det inkommit ett mail från nya hyresgäster som skall hyra från och med i morgon den 1 april....

Det stod att de behvöde:
10 madrasser med madrasskydd
10 kuddar
4 stora kuddar
4 små kuddar
10 filtar
4 golvlampor
2 fotöljer
och fika muggar

Herre herre jesus hjälp mig...
snacka om jag blev stressad, hur hade jag kunnat missat att de skulle in kl ett i morgon det visste jag. Jag visste att de brukar använda madrasser, vad ´tänker jag med?????

Jag fick ta nästa besök och hoppa rakt in i den människan och lämna min panik åt sidan.

Sedan rusade jag till bilen ringde Amanda och frågade om hon skulle med till Ikea.
Alva ville in till Örebro så jag fick ut till landet och hämta dem, köra Alva till Örebro tillbaka till motorvägen och ut igen för att åka till Marieberg köpscentrum.

Vi åkte först till Jysk för att köpa madrasser.....då hade de slut på just de vi skulle ha.
Ni kan lägga undan i vår andra butik, hämta i morgon kl 10 för nu stänger vi om fem minuter.
Ok då gör vi så!

Vi springer in på Ikea och räknar 15 koppar, 15 glas, 15 djupa, 15 flata, 15 stora glas etc mm
en hel del räknandes blev det. Vi har 50 minuter på oss att plocka med allt som behövs till hela lokalen 160 m2...........hur skall det gå........ vi hittar andra intressanta saker precis som vanligt men.......tiden rannn

Många kuddar, många vagnar så kom vi till kassan tre minuter innan de stängde, kassörskan började räkna det var 14 av dem, 13 av dem 12 av dessa....jag sa 10 kassar men det var 11 kassar och inget stämnde.

Jag skall ha det här får kompletera i morgon med det som saknas. Tur var att vi inte fick några madrasser med idag för bilen blev helt full av kuddar och allt annat vi handlat. Det var nog meningen att vi inte fick madrasserna för då hade vi inte fått in allt detta och då hade vi väl stått där.....

Amanda var hungrig snälla mamma en veg burgare på Max?

Vi var trötta och hungriga men vi skrattade bara, vi visste inte vad vi skulle beställa och jag visste inte var vi var????? fast det stod Max på flera ställen.




Jag var verkligen trött...och kom på att jag inte ätit sedan sju i morse, och nu var klockan 20:30......
men vi skrattade för vilken dag det varít......
vilken tur att vi har humor..... å vilken tur att jag har lilliren att ringa till när storiren inte längre kan tänka......
TACK Amanda du var min hjälte idag! + kvinnan på banken såklart som hittade mina pengar!

När jag åker hem så kom jag att tänka på att jag inte meddelat något elbolag att jag skall ta över de nya lokalerna, nästa våg, har jag någon el i morgon till alla som kommer kl 9 för att titta, och mina nya hyresgäster från usö har de el mån tro, hur skall jag hinna ordna det???????? undrar om man kan maila inatt?

I morgon blir det ett kanon dag, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0