Hela barn och Varning för känsliga bilder!

Dagen har varit intressant som alltid. En besökare berättade att hennes barnbarn 9 månader hade blivit helt bra på chamomilla på 14 dagar. Innan hade hon haft så svårt med att bajsa och var orolig och sov så dåligt. Nu var barnet på bra humör och sov hela nätterna. Det är helt fantastiskt vad små barn svarar fort på homeopatiska medel.
Det är endast tre länder som har en lag att homeopater inte får behandla barn under 8 år.  Nätverket Hela Barn försöker ändra på den lagen, gå gärna in och stöd nätverket det behövs: http://www.helabarn.se/ 



En stamgäst var och besökte mig idag, jag har de som gått hos mig i 15 år, inte för att de är så sjuka utan för att de vill komma och prata och få aromamassage och fylla på sina energier. Det är så trevligt att lära känna människor på djupet.

Idag hade jag en äldre kvinna som sökte för värk i mellangärdet och en otroligt stark oro. Läkarna kunde inte göra så mkt förutom att skriva ut flera olika oros läkemedel. Hon fick sådan stark oro att hon trodde att hon skulle dö. Vi pratade länge om allt som gällde kvinnan. Jag förstod rätt snart att denna oro kom inte från huvudet som läkarna trodde utan den kom från hela kroppen som en signal att det var fel någonstans.
Kvinnan berättade att när hennes man inte var hemma så lät hon dörren vara olåst för att ambulans personalen skulle kunna komma in och hämta henne. Då förstod jag att hon var logisk, praktisk och att inte oron satt i huvudet för då skulle hon inte våga sova olåst. Det skall bli spännande att se om calcium carb kan hjälpa kvinnan eftersom hon hade symptom som stämnde på detta ämne. Många äldre behvöver fylla på calcium i kroppen, annars blir det oro och smärtor i kroppen. Vi får se vad som har hänt om fyra veckor.

Idag skulle jag ta ett blodprov på en kille som misstänker matallergi. Jag stack och försökte göra mitt bästa att få fram blod, men det var ett stort rör som skulle fyllas ....
Som tur var kom en kollega in och tog över, men det krävdes många stick för att få detta rör fullt som skall skickas till England för analys på matallergier och matintoleranser de kan mäta 200 olika födoämnen i blodet.


Här är den tappra mannen som lät sig stickas så många gånger i fingrarna.
Men roligt hade vi, ett gott skratt är väldigt läkande! Det skall bli spännande att få svaret på detta.
TACK M för ditt tålamod! (jag har frågat om jag fick sätta in bilden här) en tuff kille!

6 "stickar" gick åt för att fylla det stora röret.....men Lotta lyckades till slut.


Jag har flera elallergiska som går hos mig, det är en hemsk allergi med tanke på att vi har så mkt el runt omkring oss hela tiden. Denna kvinna har en mätare med sig och mäter om hon kan sitta inne hos mig. Lysrör går inte att ha tända. Idag lös solen in så vi behvöde inte ha någon ström på. Hon har blivit mkt bättre och starkare nu sedan hon börjat med homeopatiska medel. Jag går på konstitutionen så mkt som möjligt och i detta fall har vi kommit på att hypericum hjälper vid för stark el, då kommer en brännande känsla i hela ansiktet. Så vi kör en konstitution och så ett medel akut vid känning. En annan har svarat väldigt bra på natrium muhr och ätit det i olika potenser, men när hon får känning tar hon natrium muhr d 200 och får genast hjälp att klara av "anfallet".

Idag åt jag lunch med Ulf Ahremark på  Coco Thai


Söker du en duktig akupunktör eller vill utbilda dig till det så kan jag varmt rekommendera Ulf.
www.klassiskakupunktur.se

Ulf arbetade hos mig på Helheten i 11 år, så vi känner varandra och det är lika roligt att käka lunch tillsammans.

Igår åt jag lunch på Rosali med Prita som har åter kommit till Örebro i jan, hon har bott i Indien i 2 år och arbetade på Helheten innan hon åkte.
Nu är hon tillbaka och skall förmodligen hyra in sig till hösten och ha meditationer hos oss.


Vi håller på att ordna ett öppet hus och invigning i nya lokalerna den 10 april kl 11-16.00
program kommer senare. Hoppas att Prita kan dansa för oss då!

I morgon blir en bra dag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0