1 advent 10

Det är mysigt med väntans tider, Alva spelar julmusik, älskar sina ljusstakar och vi har levande ljus i fönstren. Vi försöker redan nu sug på det goda med julen, i år skall vi fånga den och inte bara låta den flyga förbi. Det krävs lite planering för att kunna fånga dagar som man vill minnas.  Stanna upp, lukta, känna och få alla sinnen med. Jag lär mig så mkt av mina fantastiska barn.

Vi har gjort adventsfint i köket ikväll....

Det glittrar fint på köksbordet nu....vi var till indiska och shoppade lite, vi hade ett helt rabatthäfte där (det var fullt med stämplar så vi kan säga att vi fick gardinerna)

Idag har jag arbetat vid datorn nästan hela dagen, det är två nya terapeuter som skall börja på Helheten. Jag har lagt in dem nu på vår hemsida, naturligtvis har jag även julpyntat på den www.helheten.net måste kika in där ..
det går att dra ut om vår adventsmässa och om julmys nu bara att klicka på länken, välkomna!

Alva och jag var en liten stund till Marieberg för hennes stövlar hade gått sönder. Jag passade på att handla julklappar, vad skönt jag är snart klar. Vill inte springa ut i sista minuten, jag vill inte stressa längre, hela kroppen säger nej.....planering är det som gäller.....

Igår hade vi familjen Runnaby här på våfflor, det var så mysigt så mysigt.......vilken fin underbar familj som jag älskar så mycket, där skall vi fira jul i år......ser verkligen fram emot det.

Mina fina tjejer samlade på samma soffa(Amanda du kanske hade fått plats om du inte var i London just nu)
Igår var det turkost i köket idag är det rött...men faktum är att det är lika dana gardiner fast annan färg precis som med mattabletterna.....


Underbar bildf på min fina Sophia och min mysiga Millevicken.......älskar er!


Sedan blev det fulllek på golvet i hallen.....morfar hamnade där oxå...


Mille han ville damsuga...liten men så nyfiken och så med på allt....


Vi hade kul med ballonger, vi har inte så mkt leksaker här direkt.....man tager vad man haver, men kul var det.

Maja min Maja bredvid adventsljusstaken, härliga lilla mysiga flicka ingen är så kul som du, hon sa till sin pappa -Kanske du skall ta bort skägget?????


Tänk vad roligt man kan ha med en ficklampa, Maja lekte en långstund och Mille han var på...


Bella var så mysig hela em, det gick bra att vara i lägenheten....men hon är väl medveten om att jag tar kort...nu störde jag henne när hon skulle kika ut, men jag ville så gärna ha en bild på henne och adventsljusstaken.....(Amanda din favorit...det står en i ditt rum oxå).......kommer du hem till jan så är den där.....


Så ja nu fanns det tid att kika ut på gatan, kanske hörde Bella någon som gick förbi???
eller längtade hon ut som vanligt? svårt med Bella när hon inte har något språk, men hon är bra på att visa vad hon vill..... Bella du är så unik och speciell, har aldrig träffat någon som du i hela mitt liv, du lär mig så mycket saker och framför allt att vara NU!


Måste tamed ett kort till på min nya stora kärlek, kan ej förstå att jag redan kan älska denna lilla pojke, han är bara nio månader men är så mkt en egen individ och dessutom han blir glad när han ser mig!!!! Det är så härligt att vara mormor..... kärleken finns och blommar som aldrig förr i morgon kommer jag och är barnvakt till min guldklimp och min Maja prinsessa....


Men först måste mormor jobba och det blir en bra dag!!!!

Sedan blir det Falköping i två dagar, paradiset för míg!

ha det bäst!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0