När homeopatin är som bäst....

Ofta får mitt öra höra det jag vill så gärna höra.....när homeopatin fungerar precis som jag vill och som det står i Organon, ja då ryser jag av lycka.

Idag pratade jag med en kvinna som har sökt mig för sin astma, hon fick äta sitt medel i fyra veckor och sedan höra av sig. Hon ringer och säger att det varit ett h------e , hon fick eksem över hela kroppen men hon åt sitt medel, hon fick flera anfall(ringde inte fast jag sa att hon skulle göra det) hon åt tålmodigt varje dag (trots jag hade sagt att man kan ta varannan dag eller var tredje om förstförsämringen skulle bli jobbiga)

Nu sex veckor har hon inget eksem kvar, ingen symptom av sin astma, ingen allergi känning och mitt upp i allt så har hon inget ont i fötterna......fötterna sa jag?

Ja ja jag hade inte berättat att jag måste ha skoinlägg och specialskor annars får jag så ont i mina fötter.

Tyckte att det räckte att prata om mina allergier och astman.
Det är då man förstår hur stor homeopatin är att livskraften/immunförsvaret möts och personen självläker även på det som inte har tagit upp.



Homeopatin är verkligen som en bro mellan den inre och den yttre världen, homeopatin fungerar på det känslomässiga, det mentala och det fysiska planet.....helt oslagbart!!!!

Det är ofta att det är tvärt om att de tar upp magproblem eller värk i kroppen och sedan blir de allergifria på köpet....det är mer vanligt att det blir så.

När man går till en homeopat skall man berätta allt allt allt, det är det som är det viktigaste.

Kanske är det svårt själv att se skillnaden mellan inre och yttre verklighet, det är gapet i mellan som gör att obalanser sätts i gungning och sedan kan bli ett kronisk problem.


Lev din verklighet! Imorgon blir det en bra dag!!!!


Örebros vackra slott en höstdag, gick förbi på lunchen i måndags. Lika gediget som homeopatin!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra blogg verkligen!



min mamma har astma, och ofta ont i kroppen. Tänkte ge som en julklapp eller något presentkort eller vad man kan kalla det och få gå till en homeopat, alltså du :D men vad kostar det?

2010-11-11 @ 01:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0