Shamankurs den 11 nov 10

I torsdagskväll var jag på Shamankurs. Vi har haft ett längre uppehåll. Men så ikväll var det dags för en återkomst.
Vi gick ingenom några universiella lagar. Det är alltid lika intressant att få lära sig att kunna påverka saker och ting, framför allt sig själv.

Livet är inte bara svart och vitt. Samma händelse kan vi ha olika uppfattningar för vi relaterar till livet från olika håll i cirkeln. Hjulets olika riktingar har olika karaktär. Ditt eget val i situationen. Du kan alltid ändra din attityd.
En del val dränerar oss, ikväll fick vi lära oss att bli varse hur vi dränerar oss på energi.
Vi gick tydligt igenom lagen:

lag: Minimal ansträngning för maximalt effekt. Naturen strävar efter den balansen och den sker.

Människan har en fri vilja, vi kan välja. Shamanen säger vi är dömnda till fri vilja!(intressant tanke)
Soldansen pågår hela livet. Vi skall vandra i skönhet, göra en god påverkan för alla andra. Vi möter lärdomar i vardagen i andra människor hela tiden.

Vi behöver vara närvarande i varje ögonblick, ofta hinner vi idag inte vara närvarande i nuet.

Det tar ingen tid att vara närvarande!



Vi skall äga det som är bra!

Maximal effekt till minimal ansträgning skall sitta i nuet.
Allt vi gör kan vi ha lagen med oss. Helt fantastiskt !

Vi skall öka elden som lyser upp detta. Hela naturen andas i denna lag.

Det är ej naturligt att välja den svåraste vägen.
Stress är orsak till vårt åldrande ( sjukdom och besvär)

Det finns säkert flera olika orsaker till att vi inte använder vår energi på bästa möjliga sätt.

Jag själv har skapat förutsättningarna för mitt liv!
( kanske en svår sak att ta till sig....men vi har våra val i livet.?+?)

Vi pratade om låtsas röster som finns inom oss alla. Det som pågår i vår huvud men kanske inte ens är sant.
 

Konfrontation lär oss ett eget självvärde. Vi bör alltid ha ett öppet och kritiskt sinne.

Ödsla inte energi som inte är! Vilken energifälla, hur ofta gör vi inte det?

Gör NU! Ingenting blir bättre av att vänta.

Energi vill röra påsig, motstånd till energien ger ännu mera motstånd.
Vi fick lära oss fyra olika sätt att möta motstånd på. Väldigt intressant och mycket lärorikt som man kan sätta in på sig själv och andra människor.
Tyvärr kan jag inte skriva ner kursen här utan den måste man gå och betala för.


Vi gick även igenom motivationshjulet, mkt spännande och lärorikt. Sätt att hämta kraft ur!

Nästa kurs är den 6 december kl 19.00,det är bara att hänga på alla kurser är fristående och vi har olika temor som vi diskuterar och får lära oss att hantera. Många knep, knåp och överlevnads förslag. Kurserna är så intressanta och vi diskuterar samt har hur kul som helst. TACK!

Jag kan inte förstå varför inte fler är intresserade av att få ett bättre, rikare och mer levande liv.

Hoppas jag för se dig den 6 dec, varmt välkommen! Dessa kurser har gett mig så mycket, kan inte skriva det i ord,  det är en känsla man får när man går därifrån, att livet kommer till och att jag känner livet i mig.

Anmälan till Ulf 019-101088

TACK för en underbar kurs som gör livet mycket lättare att leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0