Fullmåneceremoni 24 aug-10

Vi var bara några få som samlades denna gång utanför Helheten. Men det var en underbar afton och månen var så stark och så stor. Falkagudinnorna var kallade....


Vi åkte ut till Skävesunds kraftplats, gravplats från järnåldern.

 


Månen lyste på oss och vi blev upplysta....


Hjälmaren låg alldeles bredvid, tallarna susade i vinden...mörkret kom fort....


Vi sprang omkring lite där för att hitta våra platser.....jag hade fått till mig en bön om försoning som vi skulle läsa.
Vi hade några andra ritualer som kom till oss.


Den ena gravstenen blev en munk som log åt oss....det var en märklig känsla vi alla fick.


Ja ajg var tvungen att hämta kraft från denna märkliga sten, jag blev varm i hela kroppen att stå här...


Den andra stenen hade en mer kvinnlig energi och nästan att den formade sig till en nunna....någon ville få kraft från damen.


Ok bäst att tanka även här då......


En eldade upp kort som inte skulle finnas med längre i stunderna...

Vi bad om fred inom oss och utanför oss, vi bad för Moder jord och för människorna, vi bad för offren i Pakistan.


Munken vände sitt ansikte till oss, formade läpparna och vi hämtade in hans andetag, vi försökte ta tag i anden.
Det var en upplevelse utan dess liknelse. Stjärnorna lös, månen lös och vårt inre lös upp. Vi tankade krafter till vardagen.


TACK tjejer vilken underbar afton, vi ses igen den 23 september......då skall vi upptäcka mer spännade saker i Närke.....

I morgon är jag stark!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0