Två dagar på jobbet + mkt om bananer 19 okt 2010

Det är spännande med boka direkt...man vet aldrig hur många som kommer på tiden.... det har blivit lite fel och de skall skicka mail till mig om jag fått någon bokning, men jag har inte fått några mail men jag har fått flera kunder...måste ringa dem i morgon. Det är svårt att vara dubbel och trippel bokad...inte lätt att hinna med. Men vill inte klaga, bättre än inga alls....

Igår var en lagom och mysig dag, en dag då man tiden räckte till alla. Idag har varit lite mer kaos, dubbel och trippelbokad men med god vilja så löser sig det oxå....

En kille som verkligen kunde beskriva när han fick sitt medel, han sa att det kändes som att komma hem igen och helt plötsligt var jag som förr, innan jag blev sjuk......det är då som homeopatin är som bäst när man kan hämta hem sig själv efter att ha varit frånvarande från sitt jag. Jippi! Grattis

Jag vill ha mitt ämne igen, jag vill bli pigg sa han. När planen känslomässigt, fysiskt och mentalt är i harmoni då blir man pigg....


Vacker bild som Sophias kusin Elias har tagit....

"Over doing"
Jag tror att man kan över göra precis allting, över göra är när man äter för myckt, dricker för mycket, säger för mycket osv. En teroi jag har är att om man äter något tillräckligt ofta och mycket så kan man lätt få begär och bli beroende av det....ännu värre är om man dessutom tycker att det är nyttigt.....
Idag hade jag en kvinna som åt 5 bananer om dagen.....det blir 25 bananer i veckan och på en månad blir det 100 bananer.....???? Kan det vara nyttigt?

Bananer är en god källa till kalium, C-vitamin, mangan och B6-vitamin. Bananer innehåller också en hel del naturliga sockerarter, sukros, fruktos och glukos, samt fibrer och magnesium.

Bananer och blodtryck Bananer är en av de frukter som innehåller mest kalium. Dessutom innehåller bananer ganska mycket magnesium. Naturligt kalium och magnesium i frukt kan medverka till ett lägre blodtryck.

Tryptofan, B6-vitamin och magnesium

Bananer innehåller mycket av aminosyran tryptofan. Tryptofan tillsammans med C-vitamin, B6-vitamin och något sött kan sätta fart på hjärnans produktion av signalsubstansen serotonin. Detta kan vara intressant om man har svårt att somna eller vid lätt nedstämdhet.

Extra tillskott av B6-vitamin och magnesium, som bananer innehåller ganska mycket av, ges ibland som kosttillskott vid lätt nedstämdhet.

Banan, magen och alkohol

Bananer binder magsyra. Har man sura uppstötningar kan därför banan ibland hjälpa och är värd ett försök.

Bananer anses också kunna motverka bakfylla. En effekt av omåttligt drickande är uttorkning och låga nivåer av kalium. Bananer tillsammans med vätska innan man somnar kan hjälpa till att kompensera bristen. Dessutom innehåller bananer magnesium vilket kan motverka huvudvärken genom att få blodkärlen att slappna av.

Visst jag hittade mkt när jag sökt på bananer vad de är bra för.....
Gröna bananer är speciellt rika på garvsyra (tannin) och stärkelse medan mogna bananer innehåller upp till 20% socker och bara 1,5% stärkelse. ...

sedan hittade jag om besprutningar
De moderna bananplantagerna är enorma och drar till sig skadedjur. Därför besprutas bananerna med 15-20 gånger så mycket bekämpningsmedel som en normal åker i ett industriland. En del av giftet hamnar på de som jobbar på plantagerna, i floderna och i folks bostäder. Cancerrisken är monumental. Rapporter säger att bara i Centralamerika skadas 400,000 personer per år på olika sätt av bekämpningsmedel.

Ytterligare en obehaglig faktor är att vi har faktiskt ingen aning om vad bekämpningsmedlen kommer att göra med vår natur... Ingen kan räkna ut de långsiktiga effekterna...


Förutom att bananer är så besprutade så får man i sig för mkt kalium (inte bra för njurar)om man äter 5 st om dagen och det kan göra dig sjuk....

Om du äte mkt bananer så ät åtminstonde ekologiska bananer...



Man kan äta sönder sig på allt om man äter förmycket av vad som helst, t o m gurka.....


Variera din kost det är det bästa, ät inget varje dag eller över gör inget alls.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0