Blad dag med stora tårar...

Vissa dagar är blad dagar, antroposoferna säger att det är för mkt negativa joner i luften, inte vet jag men för mig har det varit en enda lång blad dag.....jag har verkligen kämpat och tårarna har runnit hela dagen må jag säga....visst det har kunnat varit värre... men när man är trött och får för mkt mot sig då kan hela dagen luta och min dag har lutat det vill jag lova.


Ja försökte verkligen att hitta näring att leva på, jag bad, jag affirmerade, jag laddade med positiva tankar...ja jag använde allt jag kan.....

Igår när vi skulle boka biljett till London, fick vi inte tag på Amanda.....det blev fjärilar i magen, London är stort vad har hänt? Hon hade inte varit ute på FB och ingen visste något.....bara det kan göra mig helt matt och grinfärdig......
Vi boka biljetter trots att vi inte fick något svar.......



Amanda och Nina på studentflaket( de bor nu i London båda två)


Dagen började så bra...såg en film på FB som Nina hade gjort och jag fick se
Amanda på film....det var roligt(saknar henne så mycket), ok hon levde då i allafall tänte jag....man kan få för sig så mkt när man är orolig........

Jag satte mig vid datorn och skulle göra färdigt Helhetens nya foldrar tills öppna huset i morgon...
då klickar skype upp och Amanda var där...hon stod i sitt kök och åt sin gröt precis som alltid, Amanda är alltid hungrig så hon måste äta havregrynsgröt varje morgon och det gör hon i England oxå....

jag såg försräcklig ut i vebbkameran det var ju  morgon......men Amanda hon var så glad att se mig som jag var......tårarna strömmade för det är så känsligt att se något som man älskar i datorn......nära men ändå långt borta.... som man försökt fått tag på men inte lyckats......

Det visade sig att hon hade varit på Vogue natten hon är glad och säger att de tagit foto på henne och att hon är med i nästa nummer....
ja då gråter jag för det.....vilken snufft dag...

Skype hackade, jag hackade......jag var stressad....och mkt mer så vi fick avsluta morgon samtalet.....

Måste göra färdigt reklambladen.....
Då tickar det in massor av mail, snälla mail....tröstande mail från mina Homeopat vänner...
TACK mina kära vänner, tack för ert stöd!

Då kom jag plötsligt på vad som jag fick kännedom av igårkväll.....
jag är anmäld till Läkemedelsverket av en person
du kan gå in och läsa själv här....

http://hansiwanbratt.wordpress.com/''

Jag blev vekligen kränkt, sårad och otroligt förbannad!

Jag kan inte hitta ord för hur det känns.....tror han att jag inte tror på HOMEOPATI, tror han att jag bara är en bluff? Tror han att han kan veta allt? Tror han att det som inte syns, finns inte?
Om jag stilla mig så förstår jag att det är okunskap som han håller på med. Jag har inte svarat bara tummen ner...måste tänka mig nu noga för....... snälla du, skriv något kommentar till denna trångsinta man! Man får väl skriva vad man vill på sin blogg, det gör han. Han tror att jag står och handskakar mina medel själv.....och så är det ändå bara socker.....men kom igen grabben.......

Det är verkligen klapp jakt på homeopater nu, kanske det blir en ny bränning på bål......???????
flera miljoner kvinnor brändes på bål för bara 500 år sedan, nu är det tydligen dags igen.....för män som inte vet bättre här på jorden......så tragiskt!!!!!
Han säger oxå att det är bluff med öronljus...herre gudinna då......det funkar helt otroligt....är det bättre med vatten i våra känsliga öron???

Han säger att det är förbjudet med Öronljus i USA, men säkra källor sa idag att det är inte sant, vad håller denna man på med? Vad vill han vinna? Vad är det han inte förstår?

Såg ett program på kunskaps kanalen om vårt öga, vi kan inte se allt inte ens som ett bi eller humla ser verkligheten, man fick se hur de ser en blomma, helt annan färg, en landningsbana för att hitta sin mat osv...det är nya vetenskapliga bevis.... och det är så kallad inom vetenskapen.....vårat öga kan inte se hela verkligheten och det kan tydligen inte vissa se heller som tror sig veta och kunna allt!

Tidigt ringer min praktikant och säger att en man går på Helheten och hon är livrädd.....vi pratar i telefonen tills han går ut och hon kan låsa dörren. Vad ville han? Vad gjorde han på vår toalett, han kunde inte svenska så hon fick inget svar....blev bara livrädd och förvirrad.......
Skall vi inte kunna ha vår dörr öppen nu?
Någon hade varit på vårt lås på Vinden, Sussanna kom knappt in idag........någon som tänkt gjort inbrott???'Men inte idag tack jag har inte tid......






Hur som helst min foldrar.......min skrivare hemma slutade att fungera...så jag skickade mail till min dator på Vinden, efter som Helhetens dator inte kunde nå den nya trådlösa skrivaren som är helt ny....vi hat tryckt upp 20 papper på den...

Jag åker till jobbet, tar posten i mitt fack...Skatteförvaltningen....det ser otäckt ut redan innan jag öppnar det....
Sköntaxering, 22 000 kr , betalas inom 10 dagar......men vad är nu detta????? Där gick vintersemestern på ett enda ögonblick......


När jag kommer till Helheten så fungerar inte skrivaren, då säger "han" att huvudet på den blå/lila färgen är trasigt....jag letar på alla böcker som är med på alla språk.....men jag kan inte hitta informationen om just detta fel.....jag ringer Elgiganten där jag köpte den för en månad sedan....men de hänvisar till hp support jag blir sittande i telefonen i 2,5 timmar ( jag skulle ju bygga lego med Maja...)

De säger efter mkt om och men att det har blivit ett fel på skrivhuvudet och det är en promilles chans att det blir så på en ny skrivare.....ja hade köpt den för dyra pengar för att förenkla mitt liv...... nu säger de att det kommer en ny om 3-5 dagar från Frankrike......den finns inte i Sverige.....hallå jag skall ha öppet hus i morgon och jag har köpt denna skrivare för att göra reklamblad med......men han i telefonen säger :
jag är ledsen......det du säger säger alla.......herre gud vad f........d jag blev!!!! Men sa jag nu åker jag och lämnar tillbaka skrivaren där jag köpt den, då svarar mannen att det kan jag inte de har inte dessa reservdelar på lager.......men herre gggggggggg

Vid det här laget är jag svett, förbannad och helt förtvivlad....


VAD vill livet visa mig just nu????

Vad har jag gjort som får vara med om allt detta på en enda dag?

Har jag skapat detta?


Skrivaren går inte igång, hur gärna jag vill.....måste åka till Net och net och köpa ny färg till min skrivare hemma, svindyrt att trycka upp från, men nu gällde det att få fram reklamblad tills i morgon...

Kommer till Net och net de vill inte ta emot mina gamla patroner(miljöavfall) jag blir jätte arg och killen i kassan tar emot dem med tvång......jag höjer rösten och säger att på Siba tar de emot gamla patroner.....då säger han - Ställ dem här....jag ställde de där och gick hem för att trycka upp mina foldrar som jag har hållt på med hela långa dagen......då är det pappret som är slut i skrivaren inte färgen......herre gudinna då vilken nöt jag är.....
då har jag tvingat på killen i kassan två patroner som inte ens var slut........hur dum får man bli ??????


( Amanda gillar du färgen????)

Jag åkte till Stadsträdgårdensbutik för att handla till soppan tills i morgon och té mm då fick jag massor av Malva blommor...då började jag stor gråta.....är det blad dag så är det....
När jag väntade Amanda så kom i mina drömmar en mörk flicka i malvafärgad klänning och gav mig massor av läkemalvor....jag ville givetvis att hon skulle heta Malva, men hennes far tyckte inte att det var något bra namn......(men Amanda titta på färgen, är det inte din?)
Så flickan som kom, hon hade svart långt hår(då) och namnet fick bli Amanda(den älskvärda) och Malva-Maria Asp.....



Nu står blommorna på Vinden tills i morgon, då vi har öppet hus kl 11-17, visst är de vackra????? Läkemalvor!




Så ville jag se idol.....det var bara det att jag hade 100 foldrar att vika....idol är så känsligt för mig jag gråter i vanliga fall men ikväll grät jag till alla och allt...

Innan hadé jag gjort höstsoppa í en 10 liters kastull, bakat gott LCHF bröd och gjort min foldr och några andra reklamblad och jag kommer på mitt i allt att jag inte har gräddfil och persilja tills i morgon, springer till Ekershallen och då säger de att man skall gå till kassorna......jag hann springa in och ta allt som jag behvöde och lite till......men dagen var stressad från början till slut...

nu måste jag försöka sova.....

i morgon är allt bra och det blire en bra dag!
kram ses!





Det hände tusen saker till som jag inte ens kan berätta om......vilken dag!!!!

Jag jobbar som homeopat för jag tror och vet att det fungerar, utan homeopati hade jag inte kunnat vara frisk sjäv precis som 100 miljoner indier som läker sig med homeopati helt och hållet......
Homeopati fungerar, jag vet det, har sett det så många gånger......men det är klart att läkemedelsindustrin inte vill att det skall fungera...det finns pengar i allt....



Kommentarer
Postat av: lotta riberth

Kära någon!!! finns inte ord för vad jag känner, vad är detta för människa som har anmällt dig???

vilken dag du hade!! kämpa på mot alla mindre vetande därute!! du är bara bäst!! kramar från oss.

2010-09-11 @ 21:04:28
Postat av: Yvonne Persson

Håller med Lotta, det finns inte ord....Jag VET att du INTE är någon bluff.Kramar från Yvonne med familj.

2010-09-12 @ 11:28:23
Postat av: John Stalberg

När du uttrycker dina tankar om anmälningen, om anmälaren och om vetenskap med mera undrar jag om du själv inser att du är en mycket mer negativ kraft för de som försvarar homeopati än homeopatins motståndare. Man kan lätt få för sig att homeopati inte går att försvara sakligt vilket är en position du här då representerar. Allt som allt finner man här en självömkan och ett virrvarr av påståenden om personen bakom anmälan, som inte är sanna, och en uppmålad bild av att homeopater är jagade vilket inte heller är sant och med pricken över i att det är män mot kvinnor. Är du en typisk represetant för homeopatin så är homeopatin inte värd att överhuvudtaget diskuteras. För en sådan diskussion kräver ärliga och sakliga argument. Jag tar det för möjligt att du grundligt saknar de erforderliga kunskaperna för ändamålet men det innebär inte att det är bra att vara fullkomligt sannings-frånvänd och komma med personangrepp och häxbåls-jämförelser. Säg mig en enda homeopat som bokstavligen jagats för sitt utövande av homeopati här i Sverige? Har någon hotats med våld? Är det fel att anmäla folk som man tror bryter mot lagen? Varför påstår du att anmälaren tror att han vet allt, och således kan klassas som helt verklighetsfrånvänd när han endast har lämnat in en anmälan mot något han tror är olagligt och tror att homeopati inte har mer effekt än placebo? Varför tar du upp liknelsen med att se allt när homeopatins verkningsfullhet inte testas med ultraviolett seende utan går utmärkt att falsifiera i kliniska tester som övrig medicin i den vanliga vården synas med?

2010-09-12 @ 20:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0