En hösteftermiddag med Bella 26 sep 10

Idag fyllde jag 19 947 dagar snart blir jag 20 000 dagar, det måste firas! I morgon blir det London för att hälsa på min älskade dotter Amanda, jag längtar så.....

Det är 35 år sedan jag var i London, det skall bli så spännande!!!

Idag tog jag med mig Bella till Svenshyttan, vi hade några underbara timmar för oss själva. En härlig höstdag, jag gillar verkligen hösten när luften är klar och färgerna sprakar.


Å min änglatrumpet har börjat blomma om, 22 nya blommor helt fantastiskt!! Konstigt jag gav bort den till min mor i sommras, då tappade den alla blommorna och jag fick hämta den för den inte blommade, så ställde jag den på altanen och nu kommer den mer än någonsin. De är så vackra....


Bella blev jätte glad hon sprang, sprang och sprang.....jag hinner inte med henne.....


Hon stannar upp och hittar en pytteliten sten, den blev hon så intresserad av......

Så skulle jag hålla min hand så hon kunde rulla stenen på mitt pekfinner sakta sakta....
men det var inte nog med det..


Så kom det spännande momentet då stenen ligger mellan våra längfingrar och så skall vi bara hålla så, Bella slutade nästan andas för det var så spännande, stenen är pyttepytte liten.. menoj så intressant tyckte Bella.


Det var nog hur jag skulle hålla min hand, det var noga hur stenen skulle rulla på mitt långfinger och tiden spelade ingen roll, vi höll nog på en timma skulle jag tro.....


Sedan håller hon fast min hand, stannar upp och "tänker", det är tyst och väldigt lugnt, mindfulness  för mormor.
Jag har inte en aning om vad eller hur Bella tänker, men att hon tänker det märks. Hon har många funderingar och visar mer och mer vad hon vill.  Jag följer bara med i hennes lekar, vill så gärna dela något med henne.


Bella hittar sedan en golfboll, det var roligt när den lät mot plattorna.


Den rullade under huset, men Bella gav sig inte hon skulle ha fram den igen.


Bella har fått mera tålamod, och vi försöker hitta på lekar som hon gillar.....det är inte mycket men det blir mer och mer.

Sedan var det dags för att springa omkring igen, Bella älskar verkligen att vara ute och springa fritt omkring.


Hon är så medveten över att jag tar kort, hon vill även titta på dem.....


Så var det dags att stanna upp och vila ett tag, fundera lite och ladda om.


Det börjar knoppas här och där för hösten är så varm....allt börjar om.....

TACK Bella för en mysig stund, ingen är som du, ingen luktar så gott som du!!!!

Ha en underbar vecka!


Älskar dig lika gränslös som du är!!!!


Nu är det ingen idé att ni kikar in på bloggen här på en vecka. Jag åker som sagt till London, kommer hem torsdagsnatt och åker till Stockholm fredag för att först vara med på styrelse möte med SHR, sedan är det årsmöte med SHR, sedan är det Konstituerande möte med SHR.....tre möten på rad....
vad gör man inte för homeopatin ???

Lö- sö har DCG kongress i Stockholm och den vill jag inte missa, tror det är minst den 10:e som jag är med på.


Ha det så gott alla vänner!
Den här veckan blir en bra vecka!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0