Helg 4-5 sep 10

Åkte ut till kära Svenshyttan på fredags em solen var närvarande och det var så härlig luft.
Mys och tv.e kväll, brukar inte så ofta titta på tv, men denna kväll var jag så trött så inget annat lockade.
Lördagen var först till Marieberg och handlade lite till huset, bräder till vinskivor mm
Jag hade lovat Elsy att titta igenom hennes nya hus med den förra ägaren. Dagen var helt underbar.
Vi fikade ute på trappan....

De som äger huset hade flyttat ut så vi fick sitta på trappan och fika, men det gjorde ingenting för vädret var så strålande......

Sedan for jag hem och började äntligen måla....å så kul att göra något som syns ganska fort. Mitt arbete på jobbet och i hemmet syns sällan.... minns när Alva var 5 år och var med mig på jobbet en hel dag, för att hon skulle se vad jag gjorde när jag sa att jag åkte till jobbet. Hon satt snällt på en stol bredvid mig och efter tre timmar så ställer hon sig upp och säger frågande - Men när skall du börja jobba mamma? VA sa jag jag jobbar ju nu, hon svarade nej det gör du inte för du pratar ju bara........


Gräsmattan hade verkligen växt den låg där som en sammetsmatta och den gröna färgen bara smälte in i hela mig och det luktade så gott!!!


Solstrålande trillade ner i gräset och det såg ut som diamanter överallt!
Fånga dagen tänkte jag...


Våra granar har lite konstiga toppar, de flesta har två toppar.....vad betyder det? Givetvis har jag en häxa som vindflöje på huset...Bernt Janlén en vän har gjort och skänkt det till mig, väldigt vackert faktiskt!


Det var speciella moln, någon gång måste jag lära mig molnens betydelse
försökte kolla upp och jag tror det betyder vacker väder kommande dagar....det måste det ha gjort för så blev det!


Så nu är den äntligen klar! Såhär fin blev den och det blåa har jag målat, det var faktiskt jätte roligt och så fick jag vara ute....jag älskar att vara ute i alla väder......färgen torkade fort trots september månad, hörde att man inte skall måla ute i månader som innehåller R, endast rödfärg är tillåtet. Men det gick jätte bra !


Vi har två fågelbon som hängt där i åratal som aldrig blivit målade, så jag passade på att måla dem lika som huset.....fåglarna skall få det extra fint denna vinter, de har knut timmrat oxå.....


Så nu hänger de där så fint i vår entré.....


Vi fortsatte att måla på framsidan.... det smakade bara mer och mer......det blir så fint....


Vårt vildvin har bildat en krona längst upp på huset....ser hel mysigt ut....jag gillar verkligen klätter växter....men tyvärr det äter sig in i huset...

Sönadagen blev en målar dag oxå i det fina vädret ...

Det var en otroligt bra helg och vi fick så mycket gjort....SKÖÖÖNT!

Imorgon blir en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: MANDY

ååå va fint det blev.. hahah vad jag gillade att du målade fågelhuset:)

2010-09-10 @ 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0