Homeopatins vänner i Fåsjöhyttan och Homeopatiska våtservetter....

Varje år i aug-sep så träffas vi ett gäng i Fåsjöhyttan hos Barbro och Ingvar Molin. Vi försökte komma på hur många år detta har pågått...men vi tror att det är 14-15 år.....
Alla har gått minst 20 steg i Homeopati för mig, så vi alla är så intresserade av att läka oss själva...

Dagen idag var fantastiskt, naturen runt Fåsjön är så helt magisk!

Jag hämtade min trognaste kund Asta Spångberg 82 år gammal vid niotiden, hon hade bakat aprikoskaka och massor med andra små goda kakor....ingen kan baka som Asta!


I det lilla huset vid kanten av Fåsjöhyttan är det så "prydligt" och väl organiserat.  Barbor är fd textillärare så hennes hand syns överallt. Och tro det eller ej vi var arbetskamrater i 7 år på Lillåns skola. Vi trivdes redan då väldigt bra ihop. Så gick åren och vi hade ingen kontakt sedan när jag öppnade min praktik var Barbro nr 3 som sökte mig...????? Hon berättade att hon var 4 år när hennes mamma tog henne till en homeopat och sedan dess använd endast homeopatiska medel.....voooov! En trogen besökare hos mig nu i 17 år.....+ att hon gått alla kurser jag haft... TACK Barbro för din stora entusiasm för Homeopatin, det smittar verkligen. Barbro kan berätta mkt om sin mor och hennes läkekonster med Homeopati. Chamomilla är en av Barbros favoriter samt sulfur d 30 som hon tar för sina krypningar i benen på kvällen, det tar tio minuter sedan är det borta säger hon.


Asta och Barbro, känner ingen som kan posera så bra och bli så bra på kort som Barbro......
det känns som hennes otroligt vackra själ bara hoppar ut...... den kvinnan består endas utav kärlek....


Eva som oxå är en trogen besökare och en affärskvinna med flera klädesbutiker i Lindesberg och Arboga, får sms hela tiden personalen sjukskriver sig numera genom sms...... den moderna tiden...???


Barbros otroligt vackra fönster där man ser ut mot sjön och hennes blomrabatter. Harmoni kan man säga innfinner sig i hela kroppen när man står och tittar ut. Barbro är mkt för naturen det ligger lite stenar här och där, gamla rötter som påminner om något är huset fullt utav. Mkt plockar hon från naturen och tar in stenar, kvistar mm stämmingen blir verkligen naturlig.....


Barbro är otroligt påhittig och hon är verkligen en sann naturkonstnär...."syfröken" i finger spetsarna...
här har hon flätat något gräs som växer utanför huskunten... hur vackert blev inte det? Helt kostnadsfritt men lite tid som ger sinnesro.



Sofie barn till Eva, Eva barn till Lena....tre generationer......mysigt att kunna umgås och ha ett gemensamt intresse!


Så var det dags för promenaden vid strandkanten, vilken strålande höstdag, luften var hög....det luktade gott och stämningen var lite trolsk....


Vi gick först igenom Barbros odlingar... här kikar Asta om det finns något att äta???


Så gick vi den årliga promenaden..... å så fantastiskt....


Vilken magisk dag...... jag tog 150 kort kan inte visa dem alla tyvärr....


Här kan man finna sinnesro, naturen är så mäktig och ett lugn infinner sig ganska omgående....pang så är man ett med altet.....


Här kunde man verkligen hitta diamanterna i tillvaron..... ( Munken som sålde sin Ferrari)


Diamanterna bara lös, de fanns där överallt!!!! Visst kan du se dem?


Här skulle jag kunna sitta länge och tänka......Sofie var så snäll och tog en massa kort....kanske till min kommande hemsida... har något som jag skulle vilja förverkliga....



Barbro och jag på spången.....så djungelaktigt...

Jag hittade ännu en plats i solen där jag hade kunnat stannat länge länge länge......
Pilträdet bakom hade Barbro plockat en kvist någonstans och bara tryckt ner...så blev det såhär stort....
Hon har verkligen jobbat för att få sitt Paradis men så enkelt och så lätt på något vis..
Det som är rätt skall gå lätt...
Det som är svårt är för hårt......



Vi fortsatte vår vandring på Simons Strandväg...... så spännande man kunde känna hur roligt Barbros barnbarn har haft här ute.... Simon bor i Stockholm nu och studerar.


Tyvärr så blommade inte näckrosorna men det fanns tecken, att de fanns där...



Så kom vi fram till det lilla vackra stenhuset igen.


Sofie hittade en gunga.....det lockade fram barnets glädje.....


Ja jag var oxå tvungen att prova...... det var underbart.....


Vi satt ute i solen och njöt...



Luktärtor.... så romantiskt.... allt är så kärleksfullt tänkt här...







Vi åt en underbar lunch...mmmmmmm


Sedan skulle vi plocka ihop ett akutapotek till Sofie som skall flytta till Florens på söndag och gå en Mode och Design utbildning. Vi hade så roligt och här skrattar de...


Vi gjorde små påsar till alla besvär som kunde tänkas ut....



Igår tänkte jag på de homeopatiska våtservetterna som jag hade beställt i våras. Tänk om jag kunde få dem tills jag skulle till Fåsjöhyttan... tro det eller ej men när jag lyssnade av min telefon i morse så hade Ingrid ringt och sagt att nu var de här och hon var hemma. Så jag susade iväg och plockade upp den påväg till Fåsjöhyttan..... vilket sammanträffande eller var det väven, tankeöverföring eller ödet ????

Jag tog genast Timjan sevetten och smörjde mitt bröst och la den i bh, så försvann hostan... så enkelt och så effektivt.... jag har 13 olika servetter för många olika akuta besvär. Häftigt!
Tillverkarén är Läkare och Homeopati i Schweitz och bergsklättre så han kom på att detta var ett enkelt sätt att ha dem på sig när han klättrade i berg.......


Så var det dags för aprikostårtan med laktosfri grädde.....


Det är de små detaljerna som gör det.....


Vad sägs om en liten katt gjort av rep?


Det finns små tecken överallt av ny och gammal kärlek....helt underbart skulle kunna gå en hel dag och fota små detaljer i detta underbara hus.


Men tiden går fort när man har trevligt och dagen bara rann ur vår hand.

Men i morgon blir det en bra dag, tack för en ovanligt fantastisk dag..... alla längtar redan till nästa höst...
TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0