Måndag 6 sep lite från jobbet och mkt från Runnaby

Måndagar är väldigt speciella...telefonerna ringer hela tiden och det haglar in mail....
måste nog utöka teletiden på måndagar, många kommer tyvärr inte fram. Det händer så mkt på helgerna...vet inte om det är för att det finns mer tid eller att man utsätter sig för mer faror på helgen...vad skall man tro.
Fast det är klart måndag är en bra dag att börja ett nytt liv på.....


Toby flätade så fint med hjälp av tårna på jobbet, vi skulle göra en gatupratare till på lördag då vi har öppet hus.
Vad gör du frågade jag Toby jag flätar och då behöver man tre händer sa han......strålande idé!

Vi har ett gedigit program på lördag och massor att prova på helt kostnadsfritt!!!!! Välkomna mellan 11-17

Roligast var att en blivande besökare ringde från Göteborg och bokade tid för hon har läst min blogg...vad kul!
Siffrorna ökar hela tiden och det är roligt! TACK!

Jag slutade vid 16 tiden och åkte direkt till mina älskade barnbarn, hade inte träffat dem på hela helgen och då suger det väldigt mycket måste jag säga...


Mille blev så glad att se mig....något alldeles speciellt med den grabben....


Maja är lite svårare att fånga på bild, men här gick vi ut och studsade lite, men det var otroligt mkt mygg som surrade runt om oss.


Bella var överlycklig och hoppade runt, hon älskar verkligen att vara ute....


Och Mille var med ute.... han gillar inte att åka vagn längre han kan själv!


Hår i munnen eller vad händer Bella?


Stina kom fram och pratade.....å vad hon gjorde sig till... hon ville verkligen att man skulle klappa henne..


Bella och jag gjorde en ny lek, jag kastade bollen och hon sprang som en hund och hämtade den och kom tillbaka och var överlycklig..... vi gjorde något tillsammans och det är det som räknas.....kul Bella!


Maja hade många olika projekt för sig... hon hittar hela tiden nya saker och nya lekar. Men när jag kommer så skall vi bygga lego, det gillar Maja.


Men mormor du skall ju kasta boll med mig och inte sitta där med Mille......tänkte nog Bella.


Sophia lagade underbar mat till mig(LCHF) smörstekta kantareller, broccoli och stekt halumin å så gott det var, TACK Sophia.....


Sedan var det tid för pyjamas och läsa saga, Maja tycker mkt om boken Tomanernas liv.....(minns du den Amanda du gillade den när du var liten) Alva du gillade sidorna där de är ritade från alla håll som vanligt....



Maja har lite svårt att komma till ro, när mormor är där då skall det lekas, här åker hon mc en med gaspedal och allt, hon backar och kör framåt...precis som hon skulle ha mckörkort!


Bella fick nya flätor efter att ha tvättat håret, jag var så förvånad att hon satt still. Maja ville att mamma skulle läsa saga nu när hon var tröttare... jag fick lägga mig med Bella och då sjöng jag som jag brukar göra, hon började att slå mig och jag trodde att det var en speciell låt som hon ville höra så jag drog några stycken...hon fortsatte att slå på mig....då slutade jag att sjunga och då blev Bella nöjd...hon ville att det skulle vara tyst så hon kunde somna......att inte mormor fattade det...????
Hon somnade på mig, förmodligen ville hon att jag skulle vara där imorgon när hon vaknade....


Mysigt med mina gullungar.

I morgon blir en bra dag!
Ha det BÄST!!!!!

Kommentarer
Postat av: mandy

så fina bilder!!!

2010-09-10 @ 12:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0