Herba plus kurs 15 april på Vinden

Idag var det kurs på Vinden med Herba plus igen.
Vi gick igenom de olika stegen i utrensning av mage-tarm, njurar och lever, samt tungmetaller som ofta sitter i hjärnan och förosaker många sk sjukdomar.....vars namn inte jag får säga....

Konstigt är att sk skolmedicinen/alopatin inte har något för att rensa och rena sig.... många sk sjukdomar har med slaggprodukter i kroppen att göra.


Här lärde jag ut Gua Sha skrapan, vi drog upp med ryggraden och skrapade på olika områden och såg vad som hände. I Kina skrapar man sig där det gör ont och där besvären sitter. Här gjorde vi bara en sammanställning vad som hände på organområden.


Det var en bra grupp och alla var hungriga på att lära sig om detta kära ämne.


Karin min praktikant skrapade på en annan praktikant...de tyckte verkligen att dagen var givande på "jobbet"
Karin läser till Behandlingspedagog, det är kul att lära henne om utrensning, med tanke på att när drogpersoner lägs in på avgiftning får de bara andra gifter som byter ut de olagliga gifterna, men kroppen är ändå förgiftad.
Det känns bra att lära någon som skall arbeta med missbrukare hur man rensar en kropp från olika gifter.
Hur skall man annars kunna bli frisk och hel igen


Här är den lilla "fisken" skrapan som man kan ha mkt använding för. Den ser ut som en fisk därav namnet.


Att ha rödflammig lite degia händer tyder ganska säkert på att kroppen är förgiftad och att cirkultionen är väldigt dålig.


Roligt hade vi oxå.....ett skratt är verkligen nyttigt för kroppen!
Om du skrattar 10 minuter är lika med en förbränning som att springa 45 minuter, varför skrattar vi inte oftare
Ser fler folk som springer än skrattar idag...tyvärr


Dagen var spännande och jag hoppas verkligen att jag kunde lära er något om vår spännande kropp!
Kroppen är fantastisk!
Att väcka självläkningsprocesser är så spännande.

Välkomna på kurs hos mig!
se på Herba plus kurser på min hemsida www.helheten.net

TACK för en så rolig dag!


Kommentarer
Postat av: Karin R

Fint o bra skrivet Irén! om gifter o att vanligtvis byta ut bara mot annat gift, jag kommer ha så mycket nytta av allt jag lärt mig på Helheten i framtiden Tack <3 ///Karin din praktikant:)

2011-05-02 @ 23:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0