Handkurs lördag den 10 nov-11

Några hade bett mig göra en kurs bara om händer, händer är det vi ger och tar kärlek med! Händer gör vi allt med och de är ofta utsatta. Är man massör så använder man händerna väldigt mycket, ja skriver man mkt så använder man händerna, nästan alla yrken använder sina händer. I över 25 har jag hållit på med aromamassage, och jag brukar fråga alla vad var bäst, 70% svarar att handmassagen var bäst! Resten brukar svara ansikte eller fötter.



Här har de fått lukta sig till de aromaoljor som de behöver och blandat dem i en massageolja.


Vi har punkter eller zoner precis som under fötterna i och på våra händer.
Vi gick igenom olika massager för migrän, förkylning, flygrädsla, panikångest och mkt mkt mer.
Det är lätt att massera sin egen hand, det är väldigt lätt att massera en väns hand, händer är lätt att nå!



Här en keniskhandkarta som oxå var spännande.



Vi hade en lugn och härlig eftermiddag med att massera varandras händer....helt fantastiskt!

TACK bästa tjejerna!


Jag kommer att göra fler handterapi kurser så håll utkick under aktuellt på min hemsida www.helheten.net
registrera dig där så får du alltid vårt nyhetsbrev i din inkorg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0