En härlig laddar dag.. med kärlek i hjärtat..8 jan-11

Jag hade lovat min gamla mor att köra henne till en massa olika affärer idag, hon ville handla..
Så kom vi till Media-Markt för att köpa henne en ny damsugare. Mamma knatade in dig, blev helt stående och tittade..... affären är stor sa hon.....ja den är jätte stor orkar du gå in här.....
Ja jag skall ha min damsugare säger hon och vi började knata neråt i affären, damsugarna var längst ner till vänster. Mamma tyckte att det var en lång promenad. Jag har tagit ett beslut att alltid försöka vara min mor till lags, vad hon än säger och vad hon än tänker( det är inte lätt men det går).
Mycket har hänt sedan hon föddes 1929, så jag förstår hennes inställning och att affären var stor..... men ändå kan jag inte låtabli att facineras av hennes kamp om vardagen..... hon säger att den är så tråkig......

Amanda jag  hittade din tvättmaskin/handfat här..

Titta en tvättmaskin med handfat priset var 22 800 kr... men idag 50%

Så fortsatte vi på Ikea....det är oxå stort för en som är 82 år och inte varit ute så mkt för det är halt. Vi gick och gick så sa mamma är vi inte framme snart.....(precis som barnen brukar säga när man skall åka långt med bilen)
Vi skulle äta på Ikea men kön var så lång och mamma hatar att vänta....så vi åkte och hittade en liten oas där det nästan inte var några folk alls...


Ett litet ställe bredvid Sommalandet, helt folk tomt..där passade det att äta tyckte mamma och jag tyckte det var lika skönt jag. Tänk att vi hittade en liten oas för oss själva, när parkeringena var helt fulla på andra sidan vid Mariebergsköpcentrum.

Vi handlade mat och sedan körde jag hem min mor och åkte till Svenshyttan.

Sophia med familj kom till middagen

Mille ville äta med sked...han är inte ett år än men snart...


Bella var på strålande humör och så fin i sin nya klänning.


Vi lekte i lek och skräprummet, Mille han spelade flipper spel och förstod att stoppa kulan, Bella ville spela musik det gillar hon.


Det var lite kallt när vi kom men vi eldade en stor brasa i vår stora spis och massor med värmeljus så det blev ganska fort varmt.....

Mille var inte riktigt på sitt bästa humör, han har bränt sig väldgit illa på sin vänstra hand så nu kan han inte krypa så han måste gå.....men ibland är det jobbigt. Han fick cantharis av mig blåsans medel, för att sedan även få rhustox även den för blåser som värker....jag hoppas att det läker fortare nu. Vi sprutatde även silvervatten på bandaget. Vilket elände, men olyckor sker tyvärr. Mille är så söt även när han gåter.....
Jag minns när min Alva la handen på plattan och brände sig jätte mkt, vilken pers det blev. Men med hjälp av dessa medel så läkte det så fort och smärtan försvann ganska snabbt.


Vi hade en lite pippi på besök.....en blandning mellan Lotta på bråkmakargatan och pippi själv må jag säga, med glimten i ögonen. En knapp det stod -Jag är ett geni hade Maja på sig.




fler i peruken...


ännu fler i peruken......


Det är så underbart att se kärleken, när Sophia tittar på Mille, då ser jag och känner kärleken och det gör mig hel.



Vissa får man tvinga på pussar.....men jag tycker mig se att hon njuter i varjefall......
mitt hjärta jag kan inte låta bli att pussa på dig.... älskar dig så mycket min fina speciella Bella!


kontakt med kameran som alltid, sedan vill hon titta på bilden....


Bella tittar bort, då funderar hon, men vad och hur ........ det är det ingen som kan säga......men att hon tänker det vet jag.


Bella är bara lycklig..... helt i sin egen värd... ibland kan man få komma lite nära men inte helt...


Mysigt att sitta hos pappa....mmmm


tar du kort på mig nu mormor.........



Bella sprang förbi mitt 50 års kollage som Sophia har gjort om mitt liv, det är faktiskt ganska trevligt...jag kan inte titta mig mätt.... tack Sophia vilket arbete du la ner....





Brasan lät och värmde oss så skönt..... det är verkligen medivativt att höra elden och känna dess värme...


Maja gillar verkligen att bygga... hon packade även en liten väska vad hon skulle ha med sig hem..



Maja la alla Dalahästarna för att sova innan hon gick.....mamman och pappan sover bredvid varandra.....


Maja gör lite tecken när hon har varit här.....kapplapinnarna sover oxå tydligen alla ligger ner..


Och elden började bli mindre....men nu har vi det varmt här...
Alla behöver en oas att ladda sin själv i....

Imorgon blir en härlig dag,  vakna i skogen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0