Nyårsafton, plus tips för år 2011!

Årets sista dag..... ett nytt spännande år framför våra fötter.

Vi planerade en lugn och rofull nyårsafton med god mat och bästa vänner.

Vi samlades för att laga maten tillsammans, ett roligt sätt att umgås på, och en slipper stå vid spisen hela dagen.
Barbro gjorde Fiskgryta med massor av saffran i.


Pär och Johan fixade vitlöksbrödet.


Jag gjorde förrätten, det slog mig tanken på dagen att titta efter vad som fanns i kylskåpet, sedan hitta på något av det som fanns, istället för att springa ut och köpa en massa när kylskåpet redan var fullt.
Så vad blev det stora salladsblad med stekt färsk rödkål och blötlagda gojibär samt russin. Lite avocado, någon räka och vitlöksaioli ovanpå. Bladspenat och roccolisallad runt om...
Vi hade även knäckesticks med rosmarin till.


Ja så här såg de ut när de blev färdiga, naturligtvis serverades det champagne till.


Pär och Barbro, vi har firat nyår ihop ja jag tror det är 24-25 år nu, tiden går fortare än man tror.


Pär höll sitt lilla nyårstal efter huvudrätten......som vanligt.....



Vi avslutade måltidne med vitchokladmouss med vinmarinerade björnbär och punchblåbär....mums så gott det var.....


Vi gick upp till Jäntorget till kl 12, jag har aldrig sett så mkt folk på gatorna och alla skulle till samma ställe...det var faktiskt riktigt kul(jag har aldrig varit i "stan" oå nyårsnatten).


Barbro hade sin farmors päls på sig, vi kom fram till att det är väl väldigt miljövänligt att ta tillvara på det som finns istället för att köpa nytt. Det regnade faktisk så det var inte alls kallt ute, men halt.....


Vissa hade iphone så det gick att ladda upp bilder direkt till fb....


Så började fyrverkerierna...å det var mäktigt men vad det small och ekade mellan husen.......



Det pågick över 15 minuter vet inte hur många 100 000 kr som gick upp i rök...


Vi gick hem och åt janssonsfrestels.....mums Pär special den går inte av för hackor.....
Pär och Barbro gick hem till Björkhaga kl 3.30....det var bra gjort, men ok vi hade ätit en hel kväll.....

 Jag har idag funderat up 11 tips med talet 20 för år 2011

Några nyårstips:
1.Unna dig 20 min om dagen för att bara andas i lugn och ro.

2. Lägg 20 kr i en burk varje dag till dig själv(7300:-/år.)

3. Välj minst 20 eko varor i veckan.

4. Gå 20 minuter varje dag.

5. Sitt 20 min varje kväll innan du lägger dig och summera dagen vad har varit bra?

6. Lär dig 20 nya ord varje vecka.

7. Prova 20 nya maträtter per månad.

8. Berätta 20 bra saker du är bra på för någon.

9. Bjud in 20 vänner i år (kanske inte samtidigt).

10. Skänk 20 kr till välgörenhet varje månad.

11. Prova 20 nya saker i år! Lycka till!

TACK för det år som varit och med stora hopp för det nya året!
God fortsättning<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0