Söndag den 2 jan-11, vem har gjort änglar på min tomt, vem har ätit upp tomtens skägg.....

Åkte ut till Svenshyttan för att kolla läget....
Vi hittade endel roliga tecken.


Mkt snö att skotta.....eller rättare sagt snöslunga är bra att ha.....


Intressant vem har gjort änglar här, 3 st stora änglar......


De hade valt en fin utsikt men de hade trampat omkring innan de la sig...


De hade legat ganska tätt...

De hade lämnat lite andra tecken efter sig....

 


Någon hade ansat skägget på vår tomte och lite mer...hoppas det växer ut till nästa år....


Mkt grankottar högst upp....härlig stor mäktig gran.


Vi hälsade på hos Elzy och Tusse, de stod och matade fåglarna....jag hann att se en Domherre, han var så tjock och fin men gav sig så fort vi klev ur bilen.


Det var massor av fåglar i björkarna när vi kom, tyvärr syns det inte så mkt, mest talgoxar och gråsparvar.
Sparvhöken hade varit där igår sa Elzy.


Jag kom lite närmare och talgoxarna satt kvar....jag tyckte att de retade Tusse för att han gick i koppel....


Han la öronen bakåt och iakttog dessa gobitar.. en rolig katt som öppnar dörrar med tassen och sedan stänger den. Vi har haft hans mamma och mormor, de var lika dana.


Talgoxarna verkar trivas och tjocka var de oxå, Elzy antecknar varje dag vilka fåglar som är där. Det var tydligt att de kände igen henne men var mer frågande till oss....



Ja det var en vacker och trevlig stund i Lekhyttan må jag säga.

Jag fick många fina bilder......och vi fick en god fika oxå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0