13 juli personalfesten "fångarna på Helheten"


Jag brukar årligen göra en fest för mina arbetskamrater och hitta på något roligt som vi kan göra tillsammans.
I år blev det fångarna på Helheten....


Fem olika stationer, en uppgift på tid plus en fråga som de skulle lösa. Händerna på ryggen, sugrör och suga upp så många sojabönor som möjligt och lägga dem i en ask för att sedan räkna dem. Detta var mkt arbetsamt tyckte fångarna...


En uppgift var att sätta ihop en Ikeakartong, allt i ett utan beskrivning.....plus en fråga....


En annan station var flera olika knåp och knep att lösa, ett t som skulle bildas av träbitar och en massa andra saker som satt ihop. plus en fråga naturligtvis och så tiden att slåss med....


En annan uppgift var att hålla om varandra, och slå in ett paket tillsammans klippa, klistra och slå ett band runt om med en rosett. Givetvis på tid och en fråga dessutom....


Ännu en svår uppgift, blås upp en ballong och krama sönder den...mkt svårare än man kan tänka sig....
plus en fråga och en gåta för att få fram lösen ordet....



Ballong pangandet var inte så bra för våra fyrbenta gäster..... det hade jag missat!




Sedan fick de visa lösenordet Picca med sina kroppar...


Sedan blev det jakten på pengarna......och naturligtvis fick de väga sin samling....


Ja det fanns mkt pengar att få ut från buren....


Så blev det grillning och tillbehör, en trevlig och lyckad kväll ..


Annica från Existensmaximum står i högsta hugg vid grillen.


Helene min bästa praktikant fick oxå tag på en tång....

Hans Andren fick en öl vid grillen, roligt att vi var arbetskamrater för 35 år sedan på Motor gården Vena, nu möts vi igen.....roligt!

Helene och Louise hade med sin hund som var så gooooo!



TACK till alla som kom och lekte med mig!

Vi fick ett underbart väder. TACK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0