70-tals nostalgi på Örebro museum lördag 28 maj

Lördagar är lite speciella, helgen har precis börjat och jag känner mig alltid så fri, för det är inga tider att passa.
Men den här lördagen var det mkt på gång. Alva skulle ha hjälp med att köra upp kläder till Drottninggatan för det skulle det säljas kläder plobbis som det nu visst heter.


Alva sålde sina kläder, skor och smycken till jätte låga priser. När jag gick därifrån stod ungdomar och köade för att komma in. Vilken rolig idee. Miljövänligt och återvinning...bra tänkt tjejer.

Jag ville till museet för att se Vargtegel och 70-tals affischer.


Det svängde här må jag säga, de var jätte bra....de uppträde mkt förr här i staden på 70-talet, det var så kul att se dem igen. Och jag lovar musiken håller än. Blev så sugen att ordna en 70-tals fest i höst.


Ja såhär bodde man, härliga färger orange eller sa man inte brandgult då.....


Små citat stod lite här och där.....kanske inte alltid så trevliga, men det var sanning i dem.


Ja det hängde lite kläder där som man kände igen.....


Så kom vi in i ett hav med proggposters som ägaren till dem kallade det....det var verkligen kul!

http://www.proggposters.se  här kan man se hela samling, jätte kul!


Hittade en gammal affisch som jag själv hade deltagit i....på den tiden var det inte inne med jul.....


Ja sedan dök det upp flera affischer som jag hade varit på..... den här folkfesten var helt enormt rolig vill jag minnas....... det var bättre förr....(skojade bara)


en och annan tankeställare fick man vara med om....


Ja intresset var stort många gick omkring och smålog......men kosntigt alla såg lite gamla ut.......35-40 år sedan, och tänk jag mötte flera som jag inte sett på många många år...20-30 år men här dök de minsann upp. KUL!
LIKA BOTAR LIKA!




TACK YOU very musch!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0