Bilbesiktning mm







Idag har jag varit och besiktat min bil... vi hade studiebesök på Helheten men jag fick lämna dem till fikat för att få besikta.....min bil. När jag stod där och väntade....slog mig plötsligt tanken om människobesiktning.....det måste jag förverkla till Helheten fyller 18 år i oktober, vi fyller faktiskt körkort då.

Jag tänkte mig att man kan få komma till oss och besikta sig, få råd om hur man på bästa sätt håller sig frisk. Se sin hälsostatus och vad man behöver tänka på och vad man skall se upp med osv. Så kan man få komma på rundsmörjning eller underdelsbehandling...vad säger ni om det.........


Såg litet roligt sammanträffande i NA idag
under rubriken Hälsa och Skönhet .....
Stortorgets gynekologmottagning...... ja jag fick mig ett gott skratt.


Vårt nyhetsbrev för sommaren har precis utkommit du kan hämta det på
www.helheten.net första sidan står det nyhetsbrev och det kan man kika på eller printa ut. Vi har så många härliga aktiviteter i sommar hos oss, något skall du väl hinna med...

När jag var nere till Stadsträdgården med sommarbrevet så visade Britt-Louise mig de nya "grill kokosnussen",
man har alltså tagit vara på rester av alla kokusnöttersskal och gjort grillkroketter av det. Det var väl lite roligt och miljövänligt mm så jag köpte denna påse och skall prova.



Britt-Louise var lite sur för LIFEbutikerna hade kommit ut med ett reklamblad där det stod att endast de hade juice från färska cocosnötter......men vi hade precis gått ut med det i vårt nyhetsbrev där vi samarbetar med Stadsträdgårdens Ekobutik, där kostar cocosnöttsjosen endast 33 kr.....men idag var den redan slut för den har blivit så populär.


I övrigt sitter några besökare kvar i mitt huvud från veckan....
en ung man som fått en del av sin tarm bort opererad för den var illa åkommen, han hade diareer innan men fick betydligt fler efter...... varför kan de inte laga istället för att operera bort. Om killen fått chans att ändra kost, fasta och vetskap om vad han inte borde äta så hade tarmen fått en chans att läka..... ett litet blodprov som visar igg och igga kan väl ha varit mer lämpligt än att operera bort en bit på så ung kille.....de kan ta matallergitester men gör det sällan, kost är inte så intressant verkar det som, ändå är det kosten som får oss människor att leva......

Ett annat besök som blivit opererat 11 ggr i ett sår som inte kunde läka, de rensade så att säga, och dessutom 11 st antibiotikakurer efter operationen, min tanke hur skall man kunna läka då, allt försvar är utslaget....
hur tänker de.......
ibland begriper jag ingenting......framför allt inte hur tanke gångarna går....

tyvärr förstår de inte vad arnica innebär hur lätt det kan läka sår som inte läker, inte kan de ge hepar sulf som tar bort var där var inte skall vara och det blir friskt istället..... nej fram med kniven så skär vi lite.....

men men jag är bare en kvacksalvare som inte förstår bättre... hmmmmmm

Eu förbjuder kosttillskott, men andra mediciner som folk dör av varje dag, det får vi ha kvar...

hur kan det bara få vara såhär.... jag förstår ingenting måste jag säga...för vems bästa och för vems vinning....

hur skall det bli.... 2012 kom nu på en gång.......


vi behöver och förtjänar en bättre värld!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha...lustigt men igår bokade jag en tid hos dig via Online bokningen. Under ärende skrev jag Allmän "besiktning":)......

2011-06-02 @ 21:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0