Gammal vän/praktikant efter 29 år återfunnen!

Ibland går cirkeln runt och tillslut sluten igen. Genom facebook har jag hittat min första praktikant på Cesamboden, min hälsokostaffär på 80-talet i Örebro. Jag startade en häslokostaffär med en vän Kerstin Sundberg och hon försvann med en guldgrävare till Canada.....
Så jag flyttade upp till Storgatan i Örebro och drev den själv tills jag blev gravid(väntade Sophia då),
till slut gjorde jag om den till en stiftelse eller matkoperativ när jag skulle få Sophia.

Hur som helst hade jag då Helena Jennebo som praktikant en nyfiken frisk fläkt som var 17 år då.
Nu har jag hittat henne på fb och vi bestämnde möte på Gröna Grodan.


Helena åt vegbakpotais så här smaskigt såg det ut......


Själv åt jag en härlig sallad...den bästa i hela Örebro.


Här är Helena, en härlig tjej och en livskonstnär som håller på att skriva en bok..
Holenas nycklar inspiration till harmoni och lycka.......vi kom på titeln när vi satt och samtalade.

Jag vill ha Helena som föreläsare på min Helhetsmässa den 9-10 april på Kulturhuset/Folketshus i Örebro.
Det var så roligt att träffas efter snart 30 år sedan. Cirkeln är sluten! Å så trevligt vi hade och vad mycket vi hade att prata om.
Helena har fått sin diagnos som vuxen autism/aspberger och ADHD, det gjorde det hela inte mindre intressant eftersom jag är så intresserad av ämnet med tanke på min kärlek Isabella. Annorlunda människor får mig så intresserad, det är djupet av männskoskunskap!
Tiden bara rann iväg, och jag lovar er det var ett så starkt möte, möt Helena på min mässa den 9-10 april det kan du inte missa.....

Själv sa Helena:
I Cemsamboden upptäckte jag mig och alla kunder som delgav alla mig andliga kunskaper,  naturmediciner och alla härlig örter för hälsan.

TACK Helena, jag fick lära känna dig! Jag fann dig igen!


Jag ser verkligen fram emot denna nya bok från Helena, Holenas nycklar till harmoni och lycka!

TACK Helena att jag fick möta dig igen. TACK FB där kan allt hända!
Cirkeln är sluten!
TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0