Härlig söndag med barn och barnbarn

Sophia och Christian var Lisas 30 årsfest och vi skulle ha Maja och Mille sova över hos oss. Det tyckte Maja var väldigt spännande. Vi började med att åka och handla det vi behövde, Maja ville ha en egen vagn och handlade tandborstar, tandkräm, jordgubbar, ostkrokar, inlagdgurka och oliver, det tyckte Maja att vi behövde.



Olivfingrar......


Pärla mormor......


Jag vill måla mormor....


Står mammas bil här.....


Morfar lär Mille att syrener luktar gott....


ahaaa det måste jag göra.....


lukta......


Morfar vad gör du nu.......

Jag vill lära mig säger Mille och tar hammaren.



Å vad tung den var.....hur skall man kunna hålla i den här ....det var svårt med balansen.


Å jag försöker......


Nej nu måste jag vila det var jobbigt.....

På eftermiddagen blev det jordgubbskalas.....


Mille åt så mkt jordgubbar det var gott!

Mera jordgubbar......



Vilsam altanvarande, Johan B och Anna kom ut med Albin och sin nya familjemedlem Simon. Vi alla var lite möra, Mille vaknade 05.10 lite tidigt att gå upp, men Amanda for upp och Maja kom 5.30 och kröp ner till mig.
Mycket annorlunda att vara med dessa två små trollungar som pratar hela tiden och har önskemål om en massa saker. Jag är van vid Bella som inte säger något.....men det är underbart på så olika sätt. Barn är fantastiska och alla är unika.

 
Blomberg vilade oxå, han är ute och går med sin minsta varje morgon för att Anna skall få sova. Det är verkligen inte lätt att orka med två småbarn, det tar tid innan man växer in i det nya med flera barn. Två barnschocken som Sophia kallar det. De första tre månaderna är nog värst med den nya familjemedlemmen, innan man lär känna vem det och är och vad han/hon vill.


Som sagt alla passade på att vila, det var Söndag, vilodagen. Härliga långa dag.

På kvällen var Amanda och jag till mormor, tvättade fönster och möblerade om. Mormor blev så glad, hon blir en annan människa så fort Amanda är med, roligt att se hur kraften överförs.

TACK Amanda du är guld med de små(med momor med), tack ni små ni är diamanter, tack min underbara familj......

Nu kan måndagen komma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0