Besöksberättelse bla Lova frisk idag!



Lova 24 år:

- Jag är så glad att jag kan vara i stallet nu, dessutom kan jag träna ordentligt igen, utan att hosta eller få andnöd. När jag kom hit hade jag hostat konstant i 2 år och 3 månader. Hade sökt vanliga vården, läkaren gav mig allergimedicin, och sa att troligtvis skulle det inte gå över för jag var ingen tonåring längre! Nu har jag slutat med all allergimedicin och jag kan äta och tål allting. Tackar homeopatin för det! Lova 24 år!


Kvinna 56 år, Örebro

 -        Jag har sökt homeopati hjälp i ca 14 år nu, har fått hjälp med massor av olika problem/besvär. Kan räkna upp några här ros, klimakteriebesvär, klåda i underlivet, svullnader i händerna, stelhet, utslag mm.

-        Varje gång som jag har fått hjälp av ett homeopatiskt medel har jag känt att energin har kommit tillbaka i hela min kropp och sinne, det är det som gör att jag alltid vänder mig till en homeopat när jag tappar min energi.

 Om det inte hade hjälpt skulle jag inte ha valt att komma åter till min homeopat. Varje gång jag sökt har jag fått hjälp med det stora som det lilla problemet. Nu äter jag inga andra läkemedel, inte ens en huvudvärkstablett. Jag är så nöjd med de homeopatiska medlen och jag litar fullt ut på att de fungerar, de har gjort det på mig i 14 år!

Patientfall Lena 41 år. 3 barn man och arbetar 60%

 Besök 1  Lena söker för att hon när trött jämnt, har haft ont i muskler(sega muskler) och rygg sedan 8 år tillbaka. Väldigt ont i axlar alltid, mest i vänster axel och vänster höft. Har förut varit deprimerad, men känner sig mer trött nu och sliten. Fryser jämnt, har alltid kalla händer och fötter, väldigt dålig cirkulation. Har gått upp flera kg de sista åren men orkar inte göra något åt det.
- Kanske är min likgiltighet det värsta och att jag inte har lust att göra något. Det gör att jag sover väldigt mycket.
Magen är inte alls bra, ofta sur i magen och lös i magen.  Får ont i magen, riktiga magknip och får sprina på toaletten direkt. Är väldigt ofta förkyld och då sätter det sig i bihålorna. Använder ofta nässpray för att inte få bihåleinflammation.
-Jag mår lite bättre när jag rör mig. Tycker om att vara ute, har hästar.

Aversioner fisk, äter aldrig fisk kan knappt känna lukten av det. Men jag tycker om räkor och kräftor. Favorit mat saknades, begär och sug visste hon inte, inget alls sa hon. Men chips är gott och sött ibland, tycker om curry i maten. Dricker vatten till maten men inget emellan. Har mens regelbundet, lite ont. Har svårt att gråta, gör det väldigt sällan.  Har fruktansvärt svårt att vakna på morgonen, har nattliga svettningar. Startade med Carduus komplex för att rensa 3 veckors kur. Bad att hålla sig borta från vetemjöl, mjölkprodukter och vitt socker.

Sedan Natrium muhr D 200 i tre dagar för att sedan gå ner till ett piller on och sö, de andra dagarna fick Lena inta Rhus tox D 30 2 piller kväll (de dagar hon inte tog natrium) i fem veckor.

 Besök 2

- Jag har inte ont längre, ryggen känns inte lika stel, värken är så gott som helt borta. Men jag blev jätte förkyld vecka 3,  fick en fruktansvärd huvudvärk. Men efter det blev jag lite piggare och det kändes lättare att gå upp på morgonen, jag behövde inte heller lägga mig när jag kom hem från jobbet. Resten av tiden hade jag ingen huvudvärk alls, dessa piller vill jag aldrig sluta med, jag har inte känt till homeopati innan, men nu känner jag verkligen att det fungerar. Nu har jag mer ork och orkar ta tag i saker.

Nu är jag jätte mycket bättre i magen, har inga diarréer alls, kan det ha varit mjölken? Har ett sår i vänster näsa på insidan av vingen, det vill inte läka. Lena uppmanade med att sluta med nässpray. Lena fick natrium muhr Lm 6 och inta varje morgon på fastande mage i sju veckor.

 Besök 3

Lena kommer har ny frisyr, ser jätte glad ut.
-  Jag känner mig som en helt ny människa. Har inte ont någonstans, orkar med mitt arbete utan att få ont i kroppen. Tycker att det är roligt att laga mat till mina barn. Känner mig så härligt frisk och är nästan aldrig trött längre.
Nu minns jag inte hur jag mådde innan jag kom, tycker att homeopati är helt otroligt och förstår inte varför jag inte sökt tidigare. Den bästa känslan är att min lust till att gå upp på morgonen är där, att jag fått mer motivation och känner mig så mycket gladare!

TACK!

 

Fallbeskrivning
 
Efter att ha opererat bort en tumör och påbörjat en cellgiftbehandling fick jag den mest avgrundsdjupa halsbränna jag någonsin har upplevt. Jag fick lära mig att halsbränna är en ytterst vanlig (och synnerligen oönskad) biverkan av cellgifterna.
 
Halsbrännan, ja. Här talar vi inte om milda uppstötningar och allmänt obehag, utan om en halsbränna som spred sig från mellangärdet och ut i hela bröstet för att formligen forsa upp i halsen, Det blev som kramp – jag fick till och med värk i käkarna.
 
”Min” doktor på onkologen rekommenderade Losec (eller liknande), men jag bad om något annat, eftersom jag inbillar mig att massor med dessa läkemedel knappast kan vara bra i längden. Men nu är tyvärr detta vad som erbjuds.
 
Jag fick tack och lov kontakt med Irén Svensson-Nylén på Alternativpraktik Helheten i Örebro, som raskt rekommenderade Nux vomica. I början tog jag två tabletter var tjugonde minut i en timme innan behandlingen, så den cellgiftomgången var halsbrännan betydligt mildare. Nu tar jag kanske två om dagen av den enkla anledningen att de inte behövdes. Nux vomica är numer min bästa vän, för halsbrännan är nästan ett minne blott. Vid nästa cellgiftbehandling vet jag att hjälp finns!
 
Kvinna 53 år

Kommentarer:
Man behöver inte välja man kan göra det bästa av situationen! Vi får inte behandla cancer men vi kan hjälpa till med vissa biverkningssymptom som typ halsbränna vid cellgiftsbehandlingar.
Som jag brukar säga det finns 364 lösningar minst på varje problem. Homeopati är fantastiskt!



TACK för att ni vill dela med Er av vad Homeopatin har gett ER!


Kommentarer
Postat av: Viktor D

Ett tips! www.kunskapskällan.se (med "ä" i webbadressen)

2013-03-09 @ 19:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0