Amanda åker bort, pappersdag,Svininfluensan mm

Jag håller på med mina papper, det tar aldrig slut nu har jag bara några få kvitton att placera på rätt ställe kvar. Vad trist att ligga efter så, till hösten skall jag nog vara ledig på fredagar och hålla ordning på pappren. Det känns som jag aldrig får vara ledig när jag skall vara ledig. Idag har telefonen ringt sig varm, till slut stängde han av sig själv och knappen att sätta på hängde sig, vilka tecken jag får?????? Ibland händer det som skall hända........
jag lät knappen vara....

en anna ringde som inte kunde bajsa.... en som hade ont i magen, en som inte kunde sova mmmmmmmmmmmmm


Men det kommer vila jag skall göra tyst retreat i tredagar nu fre-sö, det skall bli spännande.....å va skönt. Det är deärför jag fejat och hållt på med papper allt skall vara tipp topp så jag får lugn i min själ på retreaten, annars sitter jag bara och tänker på det som jag har att göra...... tänka att få vara ute i tre dagar, jag trivs verkligen ute i naturen.
Så det blir nog inget bloggandes på över en vecka nu för jag skall  verkligen ha semester nu till den 4 augusti.

Ett samtal idag var väldigt spännande en kvinna ringde och frågade ut mig helt och hållet om min utbildning, hur jag arbetade mm. Hon sa att hon höll på att dö, hon var så trött så trött och undrade om man kunde dö utav det? Jag svarade natruligtvis nej. Hon berättade att hon bodde i mögellägenhet och att hon varit förkyld över ett år mm. Jag sa då att hon måste flytta ganska omgående om hon skall bli frisk och få energi. Men nej hon ville flytta till Skåne så det var ingen idée att flytta just nu. Men hallå  hur tänker man då? Skall hon gå och betala hos mig för att kunna bo kvar i mögellägenheten?

Vet ibland inte hur folk tänker och vad du vill att jag skall göra. Jag sa att sjukdom är inget annat än skillnaden mellan yttre och inre verklighet. Jag bad henne att titta på allt hon sagt utifrån och att om hon inte vill ändra sitt liv så var det ingen idée att hon kom till mig.......hon bokade tid....


Vi åt ute på vardagsrummet en avskedsmiddag för Amanda som åker med 5 tejer till Alayna idag, och är borta en vecka.
Vi mös ute på bakgården och sög på varandra...trevlig resa vännen!
Det är första långresan hon gör utan mig.......det kändes jätte konstigt men jag måste nog inse att så kommer det att bli, livet går aldrig baklänges......

Men hur som helst så fick jag så mkt gjort idag, trots telefonen, kvinnan som var trött jag mig massor av energi till att ordna upp många saker som legat och hängt över mina axlar. Nu känns ryggen riktigt bra!!!!!!
Tänk att ett samtal kan ge energi......jag hoppas det var ömsesidigt så att hon fick styrka oxå.

Läste i aftonbladet igår att en man hade fått tillbaka sin plånbok som varit borta i 21 år......den kom anonymt på posten...det måste vara någon som gjort 12 stegsprogrammet och sände tillbaka den för att få förlåtelse...häftigt...men pengarna var borta men korten på döttrarna var kvar....

Jag minns när en man ringde mig och ville ha sin förlåtesle för det han hade sagt och gjort för då 12 år sedan, han var så inne på steget om att gottgöra det man gjort fel, eller något liknade, kan inte de tolv stegen. Kanske är det så att alla dagar som kommer och går har en upprättelse.

Vill även passa på att göra reklam för föredrag och samtal på Helheten den:

14 sept Hur skyddar jag mig mot svininfluensan? Vad gör jag om jag får den? kl 19-21.00, inträde 60 kr inkl fika. Tankar om homeopati och frekvenser. Homeopaterna Irén Svensson-Nylén och Thomas Berggren.

Efter allt som skrivs och skrämsel om denna influensa krävs en kväll med homeopatiska tankar. Du är välkommen!
Från svenskhomeopaters hemsida:  http://www.svenskahomeopater.se


SPANSKA SJUKAN

När spanska sjukan kom till Sverige 1918 funderade Klara Fransén på hur hon skulle kunna hjälpa de sjuka. Hon satte ut en annons med rubriken ett "livselixir för spanska sjukan". Detta livselexor bestod av pulverbrev med Bryonia och Rhus tox. Alla som ville ha det skulle få botemedlet gratis. Visserligen gavs det ej mer än sex pulverbrev till varje sjuk, av Bryonia och Rhus tox. Detta medel kunde visseligen ej häva hela sjukdomen, men Bryonia kunde mota den dödsbringande lungbranden och därigenom rädda livet på den sjuke (s 197). Baron J Beck-Friis´öppna och modiga erkännande av homeopatin hade särskilt påverkat många. Han berättade, att hans friherrinna på makarnas stora gods i talrika fall av spanska sjukan använt det förut omtalade "livselexiret", utan ett enda dödsfall, medan i närmaste omgivnande nejd flera dödsfall inträffat.  Även från ett annat stort gods hörde man samma förhållande relateras. Också andra riksdagsmän berättade dylikt (s 199). 

Den 5 oktober 1916 blev Klara Fransén medlem i Svenska Föreningen för Vetenskaplig Homeopati. Hon behandlade under sin aktiva tid 32.000 patienter. Hon vill se boken Homeopatiska Självläkaren som sitt testamente. Hennes högsta önskan "har alltid varit att få en vetenskapsman som följde mina sjukdomsfall, så att han genom exakt undersökning kunde påvisa de homeopatiska medlens kurativa verkan" (s 201). 

KÄLLA

Fransén K: Homeopatiska Självläkaren, 1920, senaste utgåvan 1990

JÄMFÖRELSE MELLAN HOMEOPATISK OCH KONVENTIONELL MEDICIN

Riley D et al: Homeopathy and conventional medicine: an outcomes study comparing effectiveness in a primary care setting,  J Altern Complement Med 2001 7 149-159. Resultat: Studien omfattade 3 olika sjukdomstyper. Det visade sig att homeopatin var minst lika effektiv som konventionell medicin. 

Från Hans Elevesjö hemsida:  http://web.telia.com/~u55602234/A07.htm 

Influensaepidemier

Influensaepidemien 1918-19 i USA

Dr T A McCann, från Dayton, Ohio rapporterade att på 24 000 fall av influensa hade den allopatiska behandlingen en dödlighet på 28.2 %.

WA Dewey MD skriver i sin artikel Homeopathy In Influenza - A Chorus Of Fifty In Harmony", Journal of the American Institute of Homeopathy, 1920 att WA Pearson i Philadelphia samlade ihop 26,795 influensa fall, som behandlats med homeopatiska medel. Här var dödligheten endast 1.05 %.

Dr HA Roberts från Derby Connecticut rapporterade att av 6602 patienter som behandlades med homeopatiska medel dog 55 dvs dödstalet var 0,8 %.

E. F. Sappington, M. D., Philadelphia rapporterade1500 fall vid Homeopathic Medical Society of the District of Columbia med bara 15 döda. Återhämtningen vid National Homeopathic Hospital var 100%.

Cora Smith King, MD, Washington, DC rapporterade 350 fall med en förlust, en kvinna med lunginflammation som kom efter att ha tagit 100 gran (0,0648 g) aspirin i 24 timmar.

J. P. Huff, MD, Olive Branch, Kentucky rapporterade att han hade en ask med 1000 asperintabletter vilket var 994 för många. 6 st hade han givit till patienter. Han kunde inte se att aspirin hade någonting att bidra med. Han gav strängt taget bara Gelsemium and Bryonia och han förlorade aldig ett fall såvida inte patienten hade tagit aspirin och utvecklat lunginflammation.


Låg dödlighet med homeopatiska medel

Anledningen till att det är så lågt dödlighet för de som behandlas med homeopatiska medel beror på att den homeopatiska läkaren måste känna till Materia Medica så att patienten kan få rätt medel diagnostiserat enligh likhetslagen. Den homeopiske läkaren måste ta hänsyn till en mängd faktorer hos den sjuke patienten för det finns 30 till 40 medel att välja mellan. Här är några exempel på medel: Bryonia, Dulcamara, Allium cepa, Pulsatilla, Eupatorium, Gelsemium, Pyrogen, Arsenicum, Aconite, Causticum, Hepar sulf, Nux vomica, Baptista samt även nosoden  Influenzinum. Komplikationer förekommer sällan vid homeopatisk behandling men är inte okända efter allopatisk behandling. Det händer att patienten kan koppla ihop en kronisk sjukdom med att de haft influensa.



 
Vaför skall vi då vara rädda?


Kommentarer
Postat av: Hampus

Tjena. Du har inte funderat på att ha en arbetstelefon och en arbetsmail som du svarar i och kollar på under en viss tid under dagarna och så stänger du av det sen på kvällar och mesta delen av helgerna. Ja menar du måste ju få ta hand om dig själv oxå. Som du predikar för alla andra. =)



Kul med föreläsning om svininfluensan. Det är smart. Folk behöver kunskap om det. Är du för eller emot vaccination emot det?

2009-07-22 @ 21:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0