Vad är vad, lagen om attraktion, vilket flyt

Ibland händer det saker bara rätt, man tänker en tanke och så händer det. Jag hade flyt i fredags. På morgon tänkte jag på en tjej som var skyldig mig pengar, hon skulle lägga pengar i mitt fack på jobbet i december. När jag står i duschen så tänker jag att jag måste skicka ut en påminnelse.........I bilen tänker jag på Irja, en tjej från Shamangruppen, längtade efter hennes härliga skratt och finurligheter. Åker till Forex och skall växa tillbaka semesterkassan, men det fanns inga parkeringar utanför dörren, det var fredag. Jag stannar till där och tänker här skall jag parkera vid 17-tiden idag, satte en liten slinga av min bil i tanken på parkeringen. Kom till Helheten och jag hämtar posten i mitt fack, vad ligger där???Jo ett kurvert med pengar i från tjejen som jag tänkte på i duschen, tack tack tack sa jag(3 ggr). Om något stämmer och det blir som man tänkt sig, viktigt är att tacka tre gånger. Allt ökar 64 gånger och tackar du så ökar det ändå mera utav positiv energi. Positiv energi kan man aldrig få för mycket utav. Läste att tacksamma människor håller sig mkt friskare och lever mycket längre.......så det är bara att tacka för allt, alltid får man någon lärdom utav alla händelser.


Tulpaner som luktar vår.......


Arbetade färdigt och åker till Forex igen, när jag kommer dit är min parkering ledig, tack tack tack! Jag parkerade precis utanför dörren, kl 17.00 en fredag på Drottninggatan... inte illa va? Så läger jag i pengar och går och växlar in vår semesterkassa. När jag kommer ut så var det lite tid kvar på parkeringen, då tänker jag att jag hinner springa till Indiska och titta på vårnyheterna.....då närj ag halvspringer(hade 12 minuter på mig) så hör jag någon ropa mitt namn på andra sidan av Drottninggatan, vem står inte där med famnen öppen, jo det var Irja.....tack, tack, tack! Ja sa till henne att jag hade tänkt på morgonen på henne, hon tyckte inte det var konstigt för jag hade attraherat våra energier till att mötas.......vad bra, varför behöver man mobiltelefoner när det fungerar ändå.......(och helt kostnadsfritt)hon följde med mig till Indiska och vi babblade hela tiden.......så fick jag springa tillbaka till bilen( det hade gått 18 minuter men inga böter idag!) Vi bestämnde att starta någon slags gudinnegrupp.....det skall bli spännande!


Försökte hitta ett kort på Irja......men det måste vara i min gamla dator...ni får njuta av lite vårtecken istället.

Idag har jag gjort allt utom det jag skulle.....skulle momsredovisa.....men det är tydligen väldigt svårt att samla ihop sig för att göra det.....jag började byta gardiner i köket, ville ha lite vårgrönt inomhus...gult det är snart påsk!
Så fick jag Johan till att följa med att köpa en matgrupp som jag hade sett innan semestern för halva priset, och tänkte att är det våran grupp så finns den kvar när vi kommer hit nästa gång...(hann inte köpa den då vi såg den för det var dagen innan vi skulle resa) Så var jag där igår och gruppen stod kvar.......
Vi kom inte iväg före kl 15 idag och jag tänkte står den kvar så är det våran grupp........ den stod kvar och jag är så jätte glad för den! Det är lite sport för mig att lämna saker och ting till ödet och se om det är rätt eller ej....... det är så spännande och då kan det inte bli fel.......

Vi gjorde veganvåfflor idag, det funkade jättebra här är receptet:
9 del vatten, 4 dl ekovetemjöl, 2 dl rismjöl, 1 dl sojamjöl och rapsolja.
(jag hade inget sojamjöl så jag tog vetegroddar istället) de blev jätte goda.
Vi hade Havreglass och jordgubbar(mosters egna från trädgården) och så gjorde jag sojayoghurt och carobpulver som en slags chokladsås till, mums vad smakade bra(inget socker och inget smör i, inte ens bakpulver i).
Vi skall ha Energikväll på onsdag på Helheten och då tänkte jag bjuda på veganvåfflor(tror det är våffeldagen då) så jag provade lite idag. Läste att man kan ha pesto i, och göra de lite mera matiga. Det får vi prova nästa gång......


Bella och jag vid första vårsolen-07, vi satt vid väggen och solade....


Bella kände våren i sig och ville verkligen undersöka gräset....


Amanda tog ut lilla studsmattan och Bella pussar sin mamma...

Det är härligt med våren och den är påväg in nu....vilken underbar tid vi har framför oss.......
Det kan inte vara bättre än i väntan på våren och man har hela sommaren framför sig......


Vi var ute till solen gick ner......

Precis när jag hade plockat fram alla mina bokföringspapper så ropar Amanda att Robinnsons börjar om 10 minuter.....va tänkte jag det måste jag titta på(plockade snabbt ihop mina bokföringspapper i en prydlig hög)sedan  tittade vi på Robinssons, tyckte inte att det var så bra, många gnällde och det fattar jag inte, vad hade de tänkt sig när de sökte dit??? Ingen bokföring blev det.....    
Nu sitter jag här och skall börja göra en kurs, men istället så bloggar jag.........hur är det med mitt focus.......tydligt är att jag tappar det hela tiden....... har något hittat mitt focus?
 
Konstigt jag får alltid inspiration så här vid 22-tiden..... precis då när trippelvärmaren slår på.......min mormor sa alltid att det är timmarna före tolv som räknas i sömn......inom akupunkturen och organuret så är det lika dant, själva trippelvärmaren fylls på mellan 22-24, så det gäller att lägga sig minst 3-4 ggr i veckan före kl 22 om man skall ha sin livskraft tillfullo.....

-Ingen är bättre på att vara du än vad du är....från Mia Törnbloms bok, en härlig dag!

En till från samma bok  - Ju mer vi uppskattar det vi har här och nu, desto starkare resurser får vi inför morgondagens utmaningar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0