Fredag den 13 aug, Kvinnans tal!

Fredag den 13 är det många som har en viss olust för, många tror att det är en otursdag....men vem har bestämt det???? Varifrån får vi våra rädslor? Är det verkligen sant att 13 har otur med sig??

Talet 13 är Gudinnans tal, 13 är kvinnans tal och det har inget med otur att göra.....
Vi har 13 mensperioder på ett år, så 13 är verkligen universums gåva till oss. Jag fick Amanda på dag 13 och det är hur bra som helst.
Mina misstankar är att när kristendomen spred sig hit upp så bestämndes det att 13 var oturstalet just pga att det var kvinnan och Gudinnans tal. Så ni som är rädda för fredag den 13:e radera detta och ta fram Gudinnan i dig!!!!!!
För mig har talet 13 varit ett turtal,,,,,

För mig var dagen helt underbar...... jag hade alla jag älskar mest här förutom Amanda.....


Hej hej Maja är här....



Mille var här, hade robott byxor och ville leka med en kattrobott.


Bella var här......vi lekte i flera timmar, samma lek sten från hand till hand....


Sophia och Alva var här.... vi hade en mysig fika.


Blöjbyte på löpande band....


Altantaket åkte bort och ett helt nytt kom på.....fort gick det ....


Gräsmattan blev klar i Runnaby.


Bella var glad nästan hela dagen.....


Christian var nöjd men trött.....


Amanda fick man titta på i Majas rum..... ett gammalt kort från MTV i Köpenhamn.


Millewicken var på strålande humör....


Vi firade turdagen med shusi på den helt klara altanen och kvällen var ljummen och badvänlig mitt i natten.

Vilken tur jag har!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0