Hur tänker de?

Besökare i veckan har varierat med många olika problem, vissa veckor är det samma tema på problemen men denna vecka har alla besökare haft sina "egna" besvär.

Vissa saker fastnar i mitt huvud och går runt runt runt, ( det är inte nyttigt) och jag kan inte släppa hur svensk skolmedicin tänker.....eller tänker de inte alls?

Samtliga i veckan som har sökt har blivit sjuka av de läkemedel som de fått......biverkningar blir fler och fler.
Vi är biologiska varelser och kan inte stoppa i oss massor med syntetiska ämnen dag ut och dag in, våra njurar och lever måste lagra ämnen som inte kroppen kan göra sig av med och då får vi andra symptom av problem.

En äldre herre söker mig för Parkenson,
från nätet:
Parkinsons sjukdom orsakas av att nervceller i hjärnan som producerar dopamin bryts ned. Huvudsakliga besvär är långsamhet, skakningar och stelhet. Sjukdomssymtomen kan dock effektivt behandlas med läkemedel. Regelbundna vanor och motion gör det lättare att klara det dagliga livet. Sök vård om du drabbas av motoriska störningar som långsamhet och skakningar.

Parkinsons sjukdom drabbar främst personer över 50 år. I Sverige finns ungefär 20 000 personer som har Parkinsons sjukdom.

(jag undar om det finns någon studie på om  dessa 20 000 personer har ätit Novaluzid eller andra läkemedel med aluminium i???)

Som vanligt så frågar jag en massa frågor och försöker komma på varför personen blivit sjuk, denna fina mysiga man lite tyst och försiktig svarar snällt på alla frågor.
När jag frågar om läkemedel och tidigare besvär så berättar han att han haft magkatarr i 60 år.......
+ att han alltid har ätit läkemedel under alla dessa år för magkatarr......

 Vilka läkemedel skrivs ut vid magkatarr?

Aluminiumhydroxid
Aluminiumhydroxid

  • Visa ingående substanserGaviscon®, Nordic Drugs
  • Visa ingående substanserNovaluzid®, BioPhausia 


Mannen berättade att han hade ätit flera novaluzid per dag i 60 år.....
Enligt min mening så lagras aluminium i hjärnan och förstör nervcellerna......inte konstigt att han fick sin diagnos och skakningar.....en direkt verkan av all aluminium som läkemedel har innehållt som han ätit för sin magkatarr....

Nu har han fått massor av bromsmediciner för det är det enda som finns för Parkingson, en obotlig sjukdom????
Herre gud ..... jag blir helt förtvivlad och han och hans fru blev det oxå när jag sa vad jag trodde....
Jag får inte ta bort några mediciner som läkare skrivit ut, men jag kan rekommendera att ändra sin kost.

Mannen hade ätit havregryns gröt varje morgon i dessa alla år.....havregryn är syrabildande....
Nu skall han få äta hirsgröt varje dag med pumpakärnor, linfrön(läker magslemhinnan håller magen igång) fikon, aprikoser och solrosfrön varje dag.
Ha berättade att han fick ta bulkmedel för att sköta magen, och vad innehåller de?
Bättre med hirsgröten den är basisk och håller nästan hela dagen. Jag rekommenderade att äta minst 10 fikon per dag istället för novaluziden vid halsbränna. Fikon och gurka gör att halsbränna försvinner lika fort som läkemedlet.


(på lunch var jag bara tvungen att gå ut och fotografera blommor, min själ behövde påfyllning av något vackert för jag tänkte onda tankar om skolmedicinen.......)

Mannen hade naturligtvis ätit losec i stora mängder, vilket tar bort all saltsyra i magen, den skall vi ha till att smälta födan, hur kan man ta bort något som vi behöver? Problemen blir naturlitvis längre ner i tarmen och det blir svårare att ta upp näringen. Har vi svårt med det så blir vi sjuka, födan är vår bränsle......

Mannen fick även några homeopatiska medel och medel som renar och rensar kroppen speciellt som tar bort tungmetaller i hjärnan.

Det kändes så bra och han var så nöjd och jag hoppas hoppas att med hjälp av homeopati och kosten kunna hjälpa denna man i varjefall förhindra att sjukdomen tar överhand.


En kvinna söker för att hon ofta får ofrivillig avföring när som helst......
Hon har sökt läkare flera olika och det enda hjäp hon får är krotison för att undvika rinnande avföring.....??????

Kortison finns mkt biverkningar på och det tunnar ut tarmslemhinnan så på sikt kommer hon få operera påse på magen....för kroppen kan inte läka med dessa ämnen i tarmen.....

Natuligtvis fick hon massor av kosttips och i detta fall pratade jag varmt om LCHF, för den kosten är inflammations hämmande det försvinner på 14 dagar om man slutar med kolhydrater.....kvinnan blev väldigt intresserad och vi hade ett bra samtal.
Natuligtvis blev hon så imponerad av att jag kunde berätta hur hon var.....jag bara beskrev det homeopatiska medlet Natrium muhr alla signaturer som, bättre vid havet, tål ej sol och bastu, hatar att komma försent (hon kom försent till mig och ringde och berättade att det var stopp på motorvägen och hon var helt förtvivlad, redan då misstänkte jag natrium till henne), noga, ordning och reda, sjuk av att ta för mkt ansvar i livet!!!!


Kvinnan var så nöjd och lycklig när besöket var slut, och det kommer att fungera när man har så många signaturer på medlet...... spännande!

( Jonas om du läser detta du som kommenterade om att om det är många som använder homeopati i världen behöver det inte vara så att det fungerar???, enligt mitt sätt att tänka och se på saker, om inte saker fungerar så överlever det inte på marknaden, homeoptiska medel och SAMMA medel har funnit i 250 år och ingen skolmedicin har överlevt så länge vad jag vet.)



( jag behövde luft......hittade dessa vackra rönnbär....)



Pojken med vinterfötter var på återbesök, hans fötter var så gott som helt läkta han kunde springa, dansa mm allt som han inte kunde göra förut, och all smärta i fötterna var borta. Pappan var verkligen glad och väldigt imponerad över att fötterna läkte på en vecka..... pojken hade haft problem med sina fötter i 5 år!!!!!!!!
(Jonas är inte det bevis på att homeoptin fungerar?????)
Jag blev inte alls förvånad för jag vet att homeopatin fungerar annars hade jag inte haft något jobb nu.....så är det bara.

Nästa fall söker för håravfall och det är så vanligt så vanligt. Efter som jag själv har haft :

Alopecia areata, eller fläckvist håravfall, är en autoimmun sjukdom där kroppens immunsystem låter alla hårsäckar gå in i vilostadiet varvid håret faller av. Man brukar räkna med tre stadier av håravfall:

  • Alopecia areata - Fläckvis håravfall
  • Alopecia totalis - Avsaknad av huvudhår
  • Alopecia universalis - Total avsaknad av kroppsbehåring

Sjukdomen går ofta i skov med omväxlande håravfall och perioder med hårtillväxt. Generellt gäller att ju mer hår personen tappar desto större är sannolikheten att det aldrig växer tillbaka. Hos vissa patienter drabbas även naglarna av sjukdomen vilket gör dessa sköra. Sjukdomen är inte fysiskt skadlig men kan vara mycket psykiskt påfrestande för den drabbade. Många personer med Alopeci väljer att använda peruk

Alopecia areata, eller fläckvist håravfall, är en autoimmun sjukdom där kroppens immunsystem låter alla hårsäckar gå in i vilostadiet varvid håret faller av. Man brukar räkna med tre stadier av håravfall:

  • Alopecia areata - Fläckvis håravfall
  • Alopecia totalis - Avsaknad av huvudhår
  • Alopecia universalis - Total avsaknad av kroppsbehåring

Sjukdomen går ofta i skov med omväxlande håravfall och perioder med hårtillväxt. Generellt gäller att ju mer hår personen tappar desto större är sannolikheten att det aldrig växer tillbaka. Hos vissa patienter drabbas även naglarna av sjukdomen vilket gör dessa sköra. Sjukdomen är inte fysiskt skadlig men kan vara mycket psykiskt påfrestande för den drabbade. Många personer med Alopeci väljer att använda peruk.


Jag säger har haft, även detta är en enligt skolmedicinen obotlig sjukdom....
Men alla som sett mig vet hur mkt hår jag har......

Många med den sjukdomen har fått vetskap om att jag har haft den så jag får människor från hela landet med denna sjukdom.

Håravfall är vanligt och det finns nog 100 olika lösningar och anledningar till varför man tappar sitt hår.
Kroppen prioiterar de inre organen först och då får hår, naglar och extrimiteter lida vi har bara en viss energi över till att försöka läka och bota oss själva.


Skolmedicinen har inget bot för Alopecia, man får kortison till att smörja hårbotten med.....herre gud ......hur tänker de? Jag blir helt svimfärdig!!!!

Homeopatiska medel går känslomässigt, mentalt och fysiskt det är det som är vi människor alla plan finns och existerar precis samtidigt och det är därför homeopatin fungerar.

Kroppen strävar efter HARMONI, sjukdom är oharmoni i kroppen.....





Kommentarer
Postat av: Malin E

Hej Irené!



När vi var på vandringsresa i Österrike träffade vi en 65-årig man som haft magproblem hela sitt liv. När läkarna inte kunde hjälpa honom hade han slagit upp en homeopat i gula sidorna, en vecka efter besöket mådde han bra. Jag bad att få gissa medlet, och ställde en massa frågor. Det var arsenicum album. Jättekul att kunna komma på det själv. :)

2010-08-13 @ 19:13:08
Postat av: Malin

Min läkare sa när jag var 18 år att jag led av fläckvis håravfall. Nu när jag är 28 börjar jag tappa håret igen. Vad gjorde du för att sluta att tappa det? Hjälper de även vid totalt håravfall? Hör gärna av dig till mig på min e-mail. tacksam för alla tips

2010-10-08 @ 19:03:23
Postat av: Terese

2010-12-16 @ 15:52:56
URL: http://lillagronahuset.blogg.se/
Postat av: Terese

jag skulle oxå vilja veta vad du gjorde för att fåtillbaka ditt hår. jag lider själv av alopecia och söker med ljus och lykta efter hjälp.

2010-12-16 @ 15:54:01
Postat av: Ellinor

Hej! Jag har också alopecia areata och jag har funderat mycket över om man skulle prova homeopati, eftersom det sägs att man kommit längre inom den vad det gäller denna sjukdom. Jag bor i Stockholm men skulle lätt kunna ta mig till Örebro och prova...

2011-09-08 @ 10:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0