Heder till min dotter Sophia!

Sophia överraskar mig hela tiden, hennes otroliga tålamod med barnen och så en fantastisk människa och mor. Men idag får jag ett sms från henne, alla går vi och väntar på bäbisen........så jag hoppar ju högt varje gång telefonen ger någon signal ifrån sig.....
Då står det att hon köpt ett skåp på Ikea idag. Vad kul skriver jag och sedan måste jag ringa upp för jag undrar vem har hjälpt henne med det? Hon är i niondemånaden och gått snart över i två veckor....

Då säger hon att hon gjort det själv.......va säger ja....jo det var i flera delar och varje karton vägde minst 30 kg............hur????? med den stora magen och den lilla människan som hon är...
Vilken vilja och vilken styrka. Vet ej om hon hade planer att bäbisen skulle komma om hon gjorde det, men bäbisen ligger lika tryggt kvar, den trivs väl...?????


Bella och Sophia på nyårsafton i år, lika som bär!

Bella har börjat protestera när hon inte vill olika saker, idag när hon skulle åka med sin taxi från dagis så vägrade hon.... det blev tydligen fel och taxi chauffören flyttade på barnstolen och bytte plats. Det gick inte får då vägrade Bella åka med. Jag fick åka och hämta henne från dagis och hon blev så glad hon dansade runt och klappade händerna för att visa sin glädje(inte många som gör så när jag kommer......)

Vi sjöng hela vägen hem till henne, tyvärr var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet. Men det kändes ändå skönt att kunna hjälpa till med något. Jag blir faktiskt lite glad över att Bella börjar visa vad hon känner och vad hon vill. Nu går det inte att göra vad som helst med henne. Hon har en egen vilja och hon är jätte jätte stark(lika stark som sin mor). Visst det är jobbigt för Sophia när inte praktiska saker fungerar och hon vägrar, kläder, jacka, vantar och nu att åka med taxi mm. Men ändå kan jag känna glädje att hon börjar visa saker och säger ifrån.
Det finns alltid från flera sidor som man kan se ett problem på.

All heder till Sophias styrka och tålamod med Bella och alla myndigheter, + andra vuxna människor som hon får kämpa mot!!!!!
Här är hennes blogg.

http://bullerirunnaby.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0