Sågarbo 20-23 maj Systeryoga

Har precis kommit hem från Sågarbo, där jag har avslutat min utbildning i Helande Ledarksap i Prästinnans väg.
Det var verkligen gemytligt att komma till Sågarbo alla var glada och uppfyllda, men samtidigt lite spända på det som skulle ske på Pingstafton. Pingst är andens helg, för mig har det alltid varit kärlekens helg, det är vår och sommaren är på intåg, blommor och värme. Gullvivor som ger nycklar till hoppet. Dessutom är det många som gifter sig denna helg. Det är en stor helg och denna helg var stor för mig.


På morgonen var det systeryoga på standen, vi var där älven mötte havet, helt helt fantastiskt.
Här kommer mina systrar och är påväg till stället vi skulle vara.


Vi börjar alltid med en cirkel och sjunger.... det är helt underbart, jag som älskar havet....här är det älven som syns.


Vi jobbar två och två på systeryogan, det är kraftfullt och effektivt.(gissa om jag har träningsvärk just nu!)


Det var så vackert fick mig att se en svan i denna övning.


Det ser inte så svårt ut men prova gärna!


Sedan kan man släppa händerna och försöka hålla balansen.....



På utbildningen har vi varit alla åldrar den yngsta är 26 år och den äldsta en bit över 60 år, det har varit väldigt lärorikt.




Man blir tränad och utsträckt i hela kroppen...... och roligt har man under tiden. Ett trevligt sätt att umgås på?
Betydligt trevligare än att träna vid maskiner tycker jag.


Vi fick sitta som ying och yangmärket!

Kommentarer
Postat av: Marit

Får man fråga vad din dotter ska göra i London? Min son ska snart till och börja plugga. Fin blogg

2010-05-24 @ 20:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0