Kära läsare

Det känns som jag nu har kommit till en vänpunkt och att jag inte tänker lämna ut mitt privatliv här.

Jag kommer endast skriva om mitt arbeta och homeopati.

Jag bara inte tror att homeopatin fungerar, jag känner, jag ser det varje dag i 20 års tid, använder inget annat i min egen familj. Själv har jag endast använt homeopatmedel sedan jag var 18 år då min mamma tog mig till en homeopat. Då vände min egen sjukdomshistoria och tron på att kroppen verkligen kan självläka sig själv.

Jag todde att vi lever i ett demokratiskt land och att bloggar är det fritt att säga vad man tror, tycker och känner.

Min blogg har varit som en dagbok för mig själv, och ett försök att ge hopp, tro och kärlek.

Vet att många har det kämpigt och kan man ge en lite ljusglimt i tillvaron så gör jag gärna det.

Homeopatin går inte att bevisa enligt dagens vetenskapliga studier, men i framtiden kommer man att förstå att kroppen är så intelligent att vibrationen av ämnet når kroppen på ett helt otroligt smart sätt.

Många homeopatiska medel har funnits i 250 år och om de inte hade funkat så hade väl de försvunnit. Det är efterfrågan som styr och genom resultat så sprids kunskapen.

Homeopatin i Indien har 300.000 kvalificerade homeopater, 100.000 läkare med homeopatutbildning, 307 homeopatiska sjukhus, 180 colleges och 7500 statliga kliniker. 100 miljoner indier använder bara homeopati för att läka sjukdom. Homeopatiindustrin är Indiens starkast växande läkemedelsindustri.

Jag vill även säga att jag absolut inte är mot den allopatiska vården, jag är snarare för att bygga broar och tycker att båda behövs.

Om vi homeopater fick tahand om de "lättare" problem så skulle skolmedicinen ha mer tid, mer pengar och få mer kunskap att hjälpa de svårare problemen.

Vi får inte behandla barn under åtta år....fick vi ta hand om barn med hals, öronproblem mm så skulle vi kunna avbelasta den vanliga vården och barnen kunde läka biverkningsfritt och skolmedicinen skulle kunna ha mer tid och vara effektivare mot allvarligare problem.

Som det nu är blir det att vi homeopater får ta hand om "svårare" problem,  eller att personerna gått runt hos många olika läkare och inte fått hjälp och är helt förtvivlade för att de inte tas på allvar.

Under mina 17 år som verksam homeopat har jag aldrig någonsin bett personer att ta bort sina läkemedel, då har jag gjort ett "tjänste" fel, jag vill verkligen påpeka detta och ni som går hos mig kan intyga det.
Jag har även vid flera tillfället skickat personer vidare till läkare för jag har misstänkt eller hittat saker som gör att de behöver kontakta en läkare.

Jag har ett flertal sjukvårdspersonal som besökare, även de måste hitta andra vägar till att återfå sin hälsa, de kanske känner till alla biverkningar på skolmedicinerna och vill inte ha dessa mediciner.

Jag har aldrig någonsin sagt att jag botar saker och ting. Däremot sa jag på min hemsida att jag har haft goda resultat, men det har jag nu tagit bort. Goda reslultat får jag tydligen inte heller säga.

Jag försöker hjälpa till med homeopati som ett komplement till den sk skolmedicinen, aldrig har jag sagt något annat.

mvh
Irén
Sanningen kommer alltid fram!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej Iren. Jag är en flitig läsare och tycker din blogg är mycket hjälpsam. Jag tänkte dela med mig av ett litet tips bara.

Bloggen blir mer intressant när man får veta lite mer om dig och ditt liv. inte bara om homeopati. Missförstå mig inte, homeopati delen och alla andra fina tips har hjälp mig mycket. Men en blogg som bara handlar om homeopati blir väldigt platt. Och i slutändan tråkig. Så jag tycker verkligen inte du ska sluta skriva om ditt privata liv. Känner du att du skulle vilja fokusera på att göra en blogg endast med ämnet homeopati (en homeopati blogg),så tycker jag definitivt att du ska göra det, MEN att du då startar en homeopati blogg utöver den du har nu! Att man får läsa både om din vardag och om ditt jobb och de du är bra på blir en bra blandning i bloggen. Så snälla fortsätt som du gör nu! Du har faktiskt ett väldigt intressant och lärande liv. Fortsätt som du gör på bloggen!



Ha det bra / Gunilla

2010-09-14 @ 18:18:37
Postat av: Cecilia Pettersson

Hej Iren!

Sedan vår första kontakt,då vår Edwin låg sövd i koma på intensiven, har jag följt din blogg och jag tycker att den är underbar, den ger mig hopp och inspiration. du är en fantastisk människa med en otrolig familj.Jag önskar av hela mitt hjärta att du trots allt väljer att dela med dig lite av ditt fantastiska du!

Många kramar från Cecilia

2010-09-16 @ 14:51:45
Postat av: John Stalberg

Du väljer precis själv men att vara homeopati-inriktad behöver inte utesluta andra inlägg som inte är det. Kanske du kan blanda men ägna olika blogginlägg olika fokus? Alltså homeopati och annat i vissa inlägg och rena privata angelägenheter i andra? Då skulle det privata inte hamna mitt bland det andra mer debatt-attraherande och du kunde känna hur du kan förena bästa av båda världar med lite, faktiskt väldigt lite, styrning?



Men ditt beslut är ditt. Det verkar dock som om du uppskattas utöver homeopatin och det ser är möjligen ett tvåvägsförhållande? Alltså det positiva!

2010-09-19 @ 03:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0