Tisdag i Stockholm

Åkte Lindbergsbuss upp till Stockholm 120 kr tur och retur...det är verkligen prisvärt.
Dagen var så vacker och strålande sol i Stockholm när jag kom.


Den här bussen stod på terminalen, ganska härlig reklam för rapsolja faktiskt....

Jag tog en taxi till Liljeholmen, tro det eller ej jag fick min favorit taxi kille som jag alltid får när jag kommer till Stockholm...lite märkligt måste jag säga. Det stod många taxi bilar där och man får ta den som står först...så jag valde inte på något sätt men ändå så blev det han.... är det väven eller?



Jag hade en Bärfis i mitt huvud när jag skulle börja jobba...här går han ... komma till Stocholm med en Bärfis i håret...inte illa..
Slog upp Bärfis - Våga ta ställning - för eller emot. Min gåva till dig är att ta ställning och att säga ifrån....

Något att tänka på!

Dagen var intressant som vanligt, härliga människor på löpande band, var och en sina egan speciella problem och sammanhang.


Tog taxi tillbaka ont om tid om jag skall hinna med bussen hem....såg denna härliga båt på vägen.....det är ett vandrarhem, mysigt.
Taxichauförren (en helt ny denna gång som tur var) berättade att det var 28 000 kardiloger just nu i Stockholm så det fanns inga hotellrum kvar...... de hade hjärtmässa i flera dagar tror det var på Älvsjömässan.




Solen stod högt när jag lämnade Stockholm en snabb visit fram och tillbaka men ganska intensiv. Jag somnade gott på bussen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0