Helhetsmässa på Kulturhuset/Folketshus lördag 9 april -11

Så kom dagen då alla utställare flyttade in och gjorde fint vid sina bord, det var rätt många bord att ställa fram.
TACK Hans och Marcus som kom dagen innan och hjälpte mig att möblera detta vackra hus.


Kulturhuset har så vackra lokaler.....här står jag på läkaren och fotar. Till höger har vi Helhetsbordet, alla som arbetar på Helheten.


Hos Stefan Falck kunde man titta på sitt blod direkt. Spännande!


Längst bort Claes-Göran Hammar från livssuport.se han kommer och har kurs snart på Helheten.
Närmast här sitter Tina Rose, Bergslagens Familecoaching. Hon hade oxå ett föredrag om Skaffa mannen, miljonen ja vad du vill.


Ulf daunfelt från arboga erbjöd boken - Ett lättare liv! Små förändringar gör det stora. Bantningsexpert boken har ännu inte kommit ut...tyvärr han jag inte köpa boken. Jag undrar vad de äter här.....


Ann-Catrin Gren, Medium var där från Karlstad, hon hade medialasittningar och målade även medialmålning(jag har precis anmält mig till en sommar kurs i detta ämne spännande). Så vackra så livfulla, ja man blev helt lycklig av att bara se dem. [email protected] om du vill nå Ann-Catrin, sommar kurser i både målning och att göra din egen trumma, jag har anmält mig till båda sommar kurserna.


Tavlorna var magiska.....




Jasmine Lundin i från Lilla Örtagården  var där med sin egen hudvårdsserie Loela från Enköping, alla produkterna hade gudinnenamn...å de var så fina.....fantastiska produkter helt rena. 076-234 32 63


Min praktikant Karin Rogersdotter satt vid mitt bord här bredvid silvervatten och MSM, homeopatiska medel är svårt att sälja över disk....så det fick bli lite mer allmänt som alla kan använda.


Just nu sitter Björn Ramstedt ledig...han med blå skjorta och hästsvans, han är tarotläggare och en av de bästa jag mött, när jag var hos honom sa han att jag levde före mina kort.....spännande... många många var så nöjda med att vara hos Björn.


Tjerna från Universitetets Spa program var där, de fick inta scenen. Där kunde du prova på olika spa-behandlingar till en låg avgift.


Vilken tur de hade spabehandling på fötterna och mina de värkte....så jag fick sitta en stund och bara njuta...
Jag brukar sällan ha ont någonstans, men att ordna en sådan här stor mässa det krävs att man står och går hela tiden i flera dagar innan och under......



Mina stackars fötter fick en grön lera på struken med pensel....oj oj så skööönt!


Emma fick bli vår levande reklampelare, hon gick ut på stan för att försöka locka lite fler mässbesökare till oss. På lördagen var det inte så många gäster trots att flera 100 vip biljetter hade gått ut. Jag hade två stora annonser i NA men ändå så kom det inte så mkt folk till oss. Jag vet inte om det var fel på namnet på mässan Helhetsmässa, eller om det var fel helg för det var trädgårdsmässan på Conventum samma dagar.


Min vän Anne-Marie Edstam från Alternativa metoder Värmland var där här är hon i Bra Bar och min dotter Sophia som ordnade med vår bra bar där allt var ekologiskt.


Stina började med att försöka göra huset synligt genom att göra långa gröna band som hängdes ut på balkongen (men de hamnade i träden, för det blåste så denna dag).


Asta min Asta hade bakat åt oss, här ekologisk morotskaka med rårörsocker istället för vitt socker i (lite nyttigare). Så gott .....


Gunnar Esborn besökte Bra bar, där kunde du få misosoppa, grönärtsoppa, algdrinkar och mkt mkt mera....


Rättvisemärkt, ekochoklad kunde du köpa här....

Rawfood kaka som var helt underbart som tjejerna som har Mitt Fik på Järnvägsgatan i Örebro, ett ekologiskt fik mums vilken sockerfri god kaka....


Hans Andren tog sin en vila och läste ur boken Hel, Hans Thörn som skall hålla kostnadsfritt föredrag på Söndagen. Boken Hel ingick i mässbiljetten, för 50 kr i förköp fick du hans bok, och 8 föreläsningar kostnadsfritt så man kan inte säga att det var dyrt....


Helena Jennebo hade en föreläsning -Holenas nycklar till lycka och harmoni.....intressant....
Helena pratade oxå om sin diagnos Aspberger och ADHD.


Helena Brinck ställde ut sina underbara tavlor...mmmm i tavlorna kunde du hitta allt!
11 barnsmor med mkt kärlek.....


Ungfotograf Nathalie Persson från Lindesberg ställde ut sina bilder, så vackra och så duktig du är!


Här foto från Nathalie...


Helena Brincks målning dansaren...alla kunde se sin inre dansare i denna tavla....


Helena Brincks tavla.


Helena Brincks tavla....underbar!


Så hade vi även Sören Brynielsson från Ödeshög med på mässan.


Fantasiska stora tavlor med mkt färg och tankar i...

mmmm hade jag haft pengar då hade jag köpt den här...


Den glada kon som släppte kontrollen och ut i tomma intet...så glad jag blev att se den!



Så denna underbara som får oss en påminnelse att vila i det gröna, t o m ramen på tavlan var målad med blad......


Här kan du beställa din fotograf....

Nathalie lärde jag känna som en besökare till mig för jag det är nog mer än 10 år sedan, då var hon väldigt allergisk mot gräs, djur etc bara efter några veckor med pulsatilla var hon helt frisk och fri från sin allergi... det är så homeopatin fungerar när den är som allra bäst. Kul att ff ha kontakt!

Nathalies foto.



Tyvärr suddig på dessa älskade vättar som fanns på mässan och ropade på hjälp för moder jord!


Yvonne Ericseen hantverk från Vingåker.....hon möter dessa i skogen och sedan går hon hem och tillverkar dem i naturmatrial i natrurlig storlek.


Jessica och Jenny från mitt Fik ( det bästa ekologiska fiket i stan)


Ingrid Fält från Odensbacken med broderat, virkat och stickat....kvinnokraft!


Viktoria Sigtryggdottir med Cranio Sacral terapi från Naturligtvis Eco i Örebro.


Det var svårt att få paret Kimrök med på bild....något magiskt måste ske....duktiga på trumresor som de bjöd på ...helt kosntadsfritt på mässan, två trummor ja det gav mkt magi.


Sören Brynielsson står här och pratar med Susanne Bilski....bakom Maja med hennes hemgjorda värktabletter av ull som man lägger där man har ont.


Tina Rose var inte helt enkel att fånga på bild, andliga personer skakar i bilden liksom....


Natruretreat kunde man fånga här och anmäla sig till.
Yantra Ayurveda Susanne Montelius från Gränna [email protected] kan du anmäla dig till en sommar retreat eller till att utbilda dig inom Ayurveda.


Inger Rönnqvist går ut i naturen och hittar olika stenar som ser ut som djur, hon går hem och målar i det hon ser så andra kan se tydligt vad det är...så vackra underbara.....


Mina vänner konstnären Sören Brynielsson, Susanne Biliski och Susanne Montelius sov på Vinden.
Hoppas ni hade det bäst!

TACK för en underbar inspirerande dag, jag önskar att alla kunnat delta och hämta hem mer energi ...

TACK alla som kom och TACK alla utställare, det var ni som gjorde mässan.






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Tack Iren för en Jättetrevlig mässa !!! Träffade så många trevliga och spännande människor denna helg.

Kram Yvonne.

2011-04-16 @ 09:50:45
Postat av: Nathaliès mamma.

Ja tänk vad Homeopatin har hjälpt Nathalie. Brukar tänka att om vi inte hade kontaktat dig så hade inte Nathalie varit där hon är idag med sin Fotografering. Hon kunde ju inte vara ute på våren, försommaren och sommaren för det var ju alltid något som hon var allergisk mot. Och idag känner hon inte alls av sin allergi.Och vilken Självkänsla hon har fått.Kan verkligen rekommendera att man vid dessa besvär och även andra besvär kontaktar Dig Irèn. Tack !!

2011-04-19 @ 22:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0