Närtanter inte får bestämma!

Något som gått och irriterat mig flera veckor är att hemtjänsten ringde och avbokade en dams tid hos mig. De uttryckte sig att de inte kunde stå för att damen blandade sina mediciner hur som helst! Ok jag strök tiden, ingen idé att prata med någon som inte har tillräckligt med kunskaper. Förr kunde jag strida men jag gör inte det längre. Efter några veckor ringer damen själv till mig och säger att hon måste ha en ny tid för hon är så trött och helt orkeslös........ Ok damen fick en ny tid och med kom en kvinna från hemtjänsten.  Jag såg en gammal blek och ledsen kvinna framför mig, visserligen över 90 år men hon brukar alltid vara så glad........... vad har hänt? Läkarna har skrivit ut blodtryckshöjande medel till mig och en ny blodförtunnande medel. Sedan dess är jag så yr så yr och helt orkeslös. Jag började med att ta hb blodprov och till min förvåning så hade damen endast 60 i hb (blodvärde) !????????????????????? Jag blev helt mållös och även kvinnan som satt bredvid. Jag läste på de nya medicinerna som läkaren hade skrivit ut och en av dessa var helt ny och kunde ge låga blodvärden.....men ingen hade tagit det på den stackars damen...... antar att hon var ett bra val att prova ett nytt läkemedel på eftersom inte hade några andra läkemedel och hon var väldigt gammal! Så kan det gå!

Ja ja jag säger det,  då vem kan man lita på????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0