Irritation ger inflammation, tungt i själen!

Vaknade i fredags tung i huvudet och det kändes helt overkligt.......jag gick upp, bokade av och kröp ner i sängen igen. Sov till kl 13.00, det var verkligen länge sedan. Då upptäckte jag att jag var genom förkyld.......... jag summrerade genast varför jag åkt dit........
Jag var så irriterad förra helgen, på saker som jag inte kan göra något åt, men jag försökte i allafall och la mig i saker som jag inte skulle ha gjort. Olust känslan fanns inom mig och jag var både arg, ledsen, förtvivlad och irriterad. Om någon säger en massa dumma saker till en människa, som kämpar varje dag för överlevnad........ då är mitt tålamod slut. Om jag då som mamma försöker ställa allt tillrätta och det blir ännu mera kaos........då blir jag sjuk!
Dessutom gick jag i sommarskor (spanska ekologiska skor med studds i, gummi som inte är gjort för Svenska förhållanden) till Gröna grodan i torsdags och blev blöt om fötterna, det var inte bra!  Men jag hade en väldigt trevlig stund med mina vänner Eva och Gunnel. Vi arbetade ihop på dåvarande Högskolan i Örebro för 25 år sedan, men vi har hållt kontakten hela tiden, det är fantastiskt!!!! Vi startade då LDF som betyder lura dina fettceller, sedan bytte vi namn till WWWTFDLDFC som betyder våga vägra vara tant före detta lura dina fettceller clubben.............vi var fler från början men nu är det vi tre kvar, och jag hoppas att vi kommer ha kontakt livet ut......

Alva kom hem med ont i halsen och en rejäl förkylning pågång, hon kämpade ändå med att vara med på Lucia tåget och sjöng, vilket medför nu att hon inte har någon röst alls. Så det var tre stora saker som gjorde att förkylningen kunde rota sig i mig. Men nu skall den bort!!!!!!
Alva och jag på Café Bara Vara.......min minsta tjej som börjar bli stor nu!!!!

Får jag även presentera min ex - son eftersom jag nu har blivit exfarmor:
Här fyllde Johan 38 år, jag har kännt honom sedan han var 6 år!!! Så visst han är så nära min son som någon kan komma. Han har varit med i våran familj hela tiden, och det är han som gör Julskinkan varje år, annars skulle det inte bli någon. En tradition som Johans pappa infogade i vår familj för många många år sedan. När Eric tyvärr lämnade jordelivet (en operation som gick fel!!!)så tog Johan över traditionen. Eric och jag hade ett förhållande när Johan var liten, det funkade inte så bra men vi bestämnde oss att bli bästa vänner i stället, vänner har man hela livet, kärleken den kan komma och gå......... Jag fick inte behålla Eric hela livet men jag fick en son istället! Vilken ÄRA!!!!!

Vilket vinterlandskap vi har just nu, allt blir så mycket vackrare och julstämningen börjar infinna sig! Vi var på landet hela dagen igår och vi eldade i vår fantastiska spis, där kan jag sitta och titta in i elden och bara få vara......
När jag blir infekterad så kommer det även tunga saker fram i min själ, det är verkligen så att vi är en helhet? Eller är det så att man får mer tid att tänka för man måste hålla sig i sängen? Men det har gått tungt nu i några dagar, jag vet att man har ett val och att man kan välja tanke, det brukar jag själv säga........men det är lätt att ramla ner.
Det finns ingenting som gör mig så ledsen som när Isabella får sina krampanfall, så var det i fredagsnatt, hon har inte krampat på jätte länge och så kom detta bakslag............ jag blir så förtvivlad men jag kan inte gråta längre för jag har gråtit så mycket för denna lilla flicka, så nu är tårarna slut.... när Isabella är sjuk då önskar jag att jag var städerska på konsum, allt hade varit så mycket enklare då, jag hade litat på läkarna(det hade känts väldigt skönt), jag hade kunnat köpte en förklaring varför det är som det är, jag kunde t o m tagit till mig diagnosen och accepterat den. Nu går jag med den ständiga frågan vad jag kan göra och hur jag skall kunna förbättra och hjälpa Isabella på bästa möjliga sätt. Ännu värre jag får inte hjälpa barn under 8 år för svensk lag....... hur känns det?????
Isabella, vår allas älskling!

Ibland kanske man bara måste acceptea läget, gilla läget så att säga, hur svårt det än är. Jag är en sådan människa som tror på att det skall finnas en mening med allt, kanske är det så att Isabella har valt oss, jag vet varför hon valt Sophia, någon bättre mamma finns inte!!!!!! Vilket tålamod, vilken ängel hon är och så stark och klok!!!! Mig fick hon då på köpet eftersom mamma är viktigast! I Isabellas värld finns bara nuet och stunden är den största.......kanske är det just det jag skall lära mig, att fånga de små ögonblicken som påverkar oss stort!!!

Förut så älskade Isabella en tråd, den kunde hon hålla på med hur länge som helst. Jag har nog gjort flera hundra trådar, för de blev så smutsiga och kom bort. Men nu har hon bara helt plötsligt slutat med det. Är det någon som sett filmen "Bolla" så är Bella så lik Bolla.
Tack mina tjejer för ni har samma humor som jag och för att ni är så underbara, ni är det bästa jag vet!!!!! Här gör vi "cameltoo" om en person som försökte sätta käppar i hjulet för Isabella. Vi slöt samman alla och vi vann, vi är tjejer som håller ihop..........jag försöker lära mina tjejer att det bästa man kan ha i livet är syskon.....man delar hela livet med dem, allt annat kan komma och gå.....
Kram!


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



har hört att du är bra på hälsa. Och då tänkte jag fråga dig om du vet vad man ska göra åt finnar? Har haft problem med acke väldigt länge nu..använder differin och basiron morgon och kväll..och visst det hjälper...men vill ha bort mina finnar helt nu och ärren! tack för svar

och god jul!

2008-12-25 @ 20:45:36
URL: http://lifeasbillyknowit.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! har hört att du är bra på hälsa. jag är Amanda Haraldssons halvstorasyster och har en fråga. kan du något om acke? Har haft problem med acke under en lång tid..använder differin och basiron ( om du vet vad det är?) kväll och morgon...men det lindrar..men all acke försvinner inte..och inte ärren. Har du något bra tips?:)



jätte tacksam för svar och god jul!

2008-12-25 @ 20:53:49
URL: http://lifeasbillyknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0