Julafton i Runnaby hos Sophia!

Påväg till Runnaby så ringde Ulla-Karin min brors fru och sa att vi hade lämnat fel julklappar där......inte lätt med alla kassar och klappar som skulle hit och dit, men vi tog det lugnt ingen kaosvåg blev det, vi skulle ju ta julen som den kom. Fel klappar på fel ställe, det var väl inte så farligt?
Vi kom till Runnaby och blev emottagna av "Djupet" så hette Christians halsduk, Sophia fick en halsduk med namnet tålamod......
Vi öppnade klapparna långsamt......en i taget och alla skall titta på när man öppnar, så att det tar riktigt lång tid.
Bella var inte intresserad som vanligt hon lekte i fönstret med sin ljuslykta.....det låter speciellt när den kommer mot marmorplattorna, där kan hon sitta och leka....
Vi andra lekte med hennes nya leksaker......Maja kröp i kring och var mer intresserad av allt papper som kom på golvet.
Flickorna blev glada över sina klapper eller jag det blev vi alla.
Här är alla halsdukarna som jag stickat till Julklappar, överst är
Alvas den heter balansen, för Alva är nästan alltid så välbalanserad, sedan kom den Oförutbarsagda, Änglalik, Djupet och sist Tålamodet....många meter blev det över 10 meter som jag stickat på tågen i Sverige.......
Mina flickor och Isabella. Tänker på Thomas Di Levas låt
Vi är vackra allihopa!!!!!!!
Benjamin min favorit som sjunger
-Allt du önskar kan du få.........
visst är det så, allt kräver sin ritning i universum och allt du önskar kan du få, men man får aldrig begära för då går det inte att önska.......
Ett rent samvete är alltid bäst!
Bella älskar sin moster som håller på att få igång sin julklapp
Sing star......mycket sjunga blev det i helgen! Det var jätte kul!!!!!
Amanda känner på Christians spikmatta!!! Den var spännande!
Maja var lite förundrad över sin första Jul..... men hon hade en märkesklänning på sig.......bäbisar med bara armar vad kan vara bättre?????? Maja förhöjde hela julen hon är en sådan fantastisk lite solstråle som är så intresserad av allt, inget går henne förbi hon har koll på läget.....precis vad alla gör.
Christian, Maja med sin julklapp och morfar Johan med fjärrkontrolleni handen, så trivs han bäst......
Sedan var det dags för sången.....Alva och Amanda sjunger ......Bella lekar med sin ljuslykta som är som en liten princesskrona..

Johan och jag i soffan.....

Man måste gossa med pappsen ibland allra helst på julaftonen...

Amandas julklapp från Maud, jag tyckte att den var urläcker.......

Jag provar spikmattan...otroligt skönt.......det kan jag rekommendera måste nog köpa mig en själv.....

Farmor och pappa passar på att pussa på Maja när hon sover....

Den först julaftonen är till ända......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0