Julafton i Vintrosa hos bror

Vaknade av klockan kvart över nio, (det hade kommit snö häri skogen!!!)upp och skala potatis.......många potatisar blev det. Jag skulle ta med mig två st en vanlig Jansson och en vegan Jansson, i den hade jag saltgurka och havremjölk. Vi kom bara tio minuter försent till Julbordet det var nog rekord. Amanda är bra för mig, hon får mig att skynda mig för hon vill aldrig komma försent.
Vi kom inte sist denna gång vad skönt. Min bror har tre sönder, Ronny, Tony och Kim. Ronny har familj med två barn Axel och Nova. Min mor var där och verkade må ganska bra. Sophia och barnen kom, Christian skulle ha sin urfamilj hos sig.
Bella blev lite rastlös av alla människor, Amanda och jag tog bilen och åkte till Storstenshöjden för att se om det fanns snö där......och det gjorde det. Här kommer lite bilder från dagens lunch.
Kul var att Ronny citerade min pappa när jag tog mat, - Irén ta nu inte mer än du äter upp.........det är lätt hänt att plocka på får mkt när bordet dinglar av mat.....
Min bror hade gjort pepparkakshus med sina barnbarn.....
Johan, Amanda och lilla Maja på golvet bredvid den sovande tomten.
Maja, Johan, Amanda och min bror Johnny i soffan.
Johnny, Maja, Caroline, Axel och Nova.
Isabella och Sophia.
Mamma och Sophia.
Storstenshöjden på Julafton den var tom......men snö finns det!
Isabella i bilen, där trivs hon....

Så var det dags för att åka till nästa ställe och fira Runnaby........Buller i Runnaby bloggen!

Kommentarer
Postat av: Kersti

Följde ditt råd och läste din dotters inlägg om Holland. Tänkvärt och kännbart...

Så hittade jag en länk till din blogg också och måste så klart säga hej!



Trevligt att titta in här!

Kram

2008-12-27 @ 18:07:02
URL: http://kerstis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0