Kursdag i Falun, Hormoner

Vaknade och skulle med tåget till Falun idag. Det blev stopp i Ställdalen, lite fundersam blev jag när jag såg hur mycket snö det var där, jag hade bara skor på mig. Men vi körde på någon reserv och kom till en perong och där fick vi ta bussen. Jag blev försenad lite över en timma. Men jag hade många mogna kvinnor som skulle gå min kurs(+ en mogen man) och alla vi vet att saker och ting händer och tågen kommer inte alltid fram. Det fanns andra på tåget som tog det mer allvarligt att vi inte kom fram i tid, stackare att inte sett mer av livet. Väl mött blev jag i Falun, där vi faktiskt är hemma hos en privatperson. Maria är den mest perfekta värdinnan jag mött, Torsten hennes man en bit över 80 år lagade hjälmarjös med potatismos med rotsellri i och massor av persilja och citronpressade rivna morötter......vilken middag och vilken härlig dag jag fick i Falun.
 Här är Maria föra gången i Falun hemma hos henne.

Det är så roligt att möta andra som vill hjälpa andra. Vi pratade om hormonerna vår symfoni orkester i kroppen, en biokemist har uttryckt sig så i Näringsmedicinska tidskriften.
Vi är hormoner utan dem skulle inget fungera, ordet hormon betyder budbärare och det bär verkligen våra känslor och information till alla organ. De finns i blodet så det är stor anledning till att ha ett rent blod dvs med inga gifter i......
Kärlek, det är bra för våra hormoner, det finns inget som ger dem sådant flyt.......det känns i hela kroppen.
Här tar Henrik blodprov på Lena, vi letar efte matintoleranse. Ett test som mäter IGG.

Beröring är oxå bra för då ökar vårat måbrahormon och välbefinnandet ökar. Jag var på massage i måndags, jag har den förmån att få massage minst en gång var 14 dag ibland oftare. Ger man massage är det lika viktigt att få massage..........
Tack Christina den gör mig så gott och du är så duktig på intuitivmassage, helt underbart där laddar jag.
Kärleksört hemma hos moster Doras trädgård.

På tåget stickar jag personliga julklappar, stickar efter som jag uppfattar deras väsen, skall skriva en passande vers på paketen och får se om den som skall ha den, förstår att det är till just den som skall ha den. Resan till Falun tar 2,5 timma dit och 2,5 timma hem, lagom tid att sticka på......hinner ganska mycket. Mer kan jag inte skriva ifall några ögon som skall få julklapparna läser detta.

En spännande sak till idag, jag råkade få gå in i loket och se spåret från förarens blick... helt fantstiskt, det var verkligen på spåret må jag säga, blev nästan lite illamående för det gick så fort. Jag är ingen karusell människa. Men eftersom jag fick äran så fick jag stå där och titta. Det var verkligen kul! I bland hamnar man där man önskar, inte en slump vill jag säga för hur många gånger har jag inte suttit på tåg nu i två år och farit runt i hela Sverige och undrat hur det ser ut i loket och att kunna rikta blicken frammåt.
Jag tror på Benjamin syscha(eller hur det stavas..????) Du har väl hört vad han sjunger på julafton
-Allt du önskar kan du få!!!!!!!

Så nu får vi passa på att önska oss inför julen, jag har nu suttit och sagt till alla att det viktigast med julen är stämningen!
Jag önskar mig stämning till jul och mycket tid till familjen och att verkligen umgås på djupet. a onclick="showPic('https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-2/615862/images/2008/isabella-krleksrt-20081031-049_23298907.jpg');return false;" href="#"> Alla mina flickor, Bella var hemma hos Christian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0