Lycka!

Nu vill jag skriva om lycka. Lyssnade på Kaj Pollack en gång då han sa att lyckan är ett val! Vi var väl ca 700 personer som satt och lyssnade på hans föredrag, det gick en susning i hela salongen. Det var som några ljus blev tända.
En besökare hos mig sa en gång att lycka är ingenting annat än en bieffekt av något som händer. Det fick mig att tänka......
Hur rätt har de inte båda två......
Vi springer och jagar vår lycka och att vara lycklig tror vi att det är en bestående känsla som helt plötsligt skall införa sig i kroppen, och sedan skall den ta sin boning i hela vår känsla.
Ibland behöver man tänka efter vad lycka är, vad det står för och vad som gör dig lycklig. Det behöver inte vara så stora saker och det bästa av allt som det står i vårat kök - Allt som är värt något, är helt gratis!!!!!
Här kommer bilder från min lycka ikväll:
Helt plötsligt blev vi 11 st till middagen! Vilken ära att få laga mat till så många och fem hade mitt blod i mig!!!!!! Vilken LYCKA! Jag har fem tjejer som kommer direkt från mig! Ibland måste man få vara egoistisk!
Alva hade sina bästa vänner hos sig och hon verkade lycklig, de gjorde sig fina för att gå på tjejkväll!Hanna, Anna och Alva till höger.


Amanda hade My hos sig och verkade helt nöjd och lycklig med det! De fick inte plats vid bordet.....men vardagsrummet funkade!
Morfar lekte med Isabella i våran säng......de verkade ha sin stund i nuet ,och var lyckliga den lyckan lät.
Majas pappa är lycklig för att Maja har så "goa" lår......här byter han blöja på henne i min säng!
Isabella är lycklig när hon får sitta nära en spegel och titta på sin mun! Jag ler i hela min själ.


Mera lycka framför spegeln...

Maja blir lycklig av att pappa har satt på en ren blöja!
En helt vanlig sil är hur spännande som helst för Maja! Vilken lycka att få leka med en sil!
Anna är lycklig närnär hon kan dansa till en bra låt när hon skall göra sig fin för tjejfesten.!
Isabella är lycklig över ett par ljuslyktor som är som kronor av metall som låter när man slår dem mot bordet. Jag blir lycklig när Isabella leker, ikväll har hon visat att hon KAN leka, jag blir lycklig om Isabella leker...
Jag blir lycklig när jag möte blicken hos Isabella och jag ser att hon är lycklig, jag kan känna lyckan i hela min kropp, det finns inget som kan motsvara den lyckan, Isabella är en guda gåva, kanske är hon här för att jag skall möta livet med mer lycka! Jag älskar dig mitt kära barnbarn, ingen som du har lidit så mycket, men är helt omedveten om det, kanske en dignos på autism fick det bli ,för att ditt lidande har varit så svårt i din själ, någonstans måste man få gömma sig när det gör för ont. Vår värld är inte den lyckligaste, kanske är du lyckligare där du är, jag älskar dig så! Du  om någon kan ge lycka!

Jag blir lycklig när jag hör mina barn spela spel, ikväll var det - Hur Fan visste du det?
En kul fråge sport som pågick några timmar i köket och jag hörde Sophia skratta och mös som en lycklig själ, då är jag lycklig när Sophia skrattar, det finns inget bättre än när döttrarna har roligit tillsammans. Jag jobbar stenhårt på att de skall ha lycka tillsammans, syskon är de som delar livet längst med i livet, dela livet med era syskon!!!!!
I morgon skall jag gratta min bror, blir rädd när jag tänker på vad han fyller 57 år på måndag, nog är han en store bror i vajre fall......
Herre gud.........jag är lilla syster och är fem år yngre, det måste medföra att jag är över 50!!!!! SHIT Happens!!!!!


Sov gott jag älskar människor och speciellt min egen familj! Vilken Lycka!!!!! Var Rädd om din lycka, den kan vara hal som en ås.......
Hur var det vi skrev i våra små böcker när vi var små........lyckan kommer, lyckan går, lycklig den som lyckan får!!!!!
Håll den fast till varje pris!!!!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: my

det är alltid kul att komma hem till er, ni är så mysiga!!

2008-12-07 @ 14:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0