Två dagar på jobbet och preventivmedel

Har nu arbetat i två dagar, lite svårt att gå upp på morgonen när man är van att sova så länge man vill. Men väl på jobbet så känner jag mig hemma och jag bokstavligen älskar mitt arbete. De är så härligt att komma närma närma andra människor att få en glimt in i en själv....hur spännande som helst. Jag letar nycklar till att öppna upp livskraften och det är så spännande att hitta rätt medel, hitta rätt nyckel till ett lås som länge varit låst.
Hade flera telefon konsultationer i dag, måste bli så när jag har så många långvägs resenärer då tar jag telefon tid för att spara på resor och tid och mer miljövänligt......
Första konsultationen var fantastiskt, allt har blivit mkt bättre och lusten, motivationen ja allt var på sin rätta plats igen. Blodtrycksmedicinen hade läkaren tagit bort för blodtrycket hade gått ner, jippi jippi jippi inget får mig så glad som de som får ta bort sina mediciner! Mediciner gör oss så sjuka så sjuka.......jag har en handfull besökare som går hos mig som alla är över 90 år och de har en gemensamnämnare de äter inga syntetiska mediciner, kanske är det därför att de "klarat" sig så länge och en t o m cyklar till mig!!!!!Har dessutom en stor röd hatt med rosor på så tjusigt, så vill jag se ut och vara när jag blir 90 år!!!! En helt fantastisk människa med så mycket liv och kraft!
Daggkåpa, hjälper mot kvinnliga besvär. Man tänker sig att bladet är livmodern och att droppen är ägget.
Igår sökte mig en mamma till en dotter som inte ville komma med till mottagningen, hon låg hemma i sängen och grät.
Allt var fel, allt var jobbigt och hela familjen blev infekterad. I en familj tar man lätt på sig andras bekymmer man påverkar varandra med sitt mående, det vet alla.
Jag letade orsaker som vanligt och försökte hitta lösningar på problemet, dottern tror inte på  homeopati så hon ville inte ha någon hjälp från mig.......men mamman ville få en ändring eftersom flickan inte ville gå till skolan efter lovet.
Jag funderade och vi pratade, seden framkom det att dottern hade fått både antibiotika och p-piller för sina finnar och dålig hy, hon kände sig ful och osäker och söker en läkare för att om ansiktet blir bättre så mår hon bättre...
Vad hände? Hon ramlade ner helt och tappade sugen och ligger och gråter....... jag bara gapade och förstod genast vad som hade hänt......Att sätta in p-piller i en ung kvinnas kropp är som att sätta in en biologisk bom i kroppen, förr eller senare smäller det. Att laborera med kvinnans hormoner skulle vara förbjudet! Att de på ungdomsmotagningarna sitter och skriver ut p-piller till 15 åriga flickor helt utan undersökning och föräldrars tillstånd skulle vara straffbart! Att säga att det är ok med p-piller och att biverkningarna är små är lögner så stora att ja jag vet inte vad för jag blir så förbannad!!!!
Att flickorna tappar lusten till skolan, killen, livet mm det sägs inget om. Att upplysa om humörsvängningar pratas det inte alls om. Jag vet för jag var med om samma sak när jag var 15 år och blev helt depprimerad och förvirrad av p-piller, jag fick dem utskrivna för att mensen var så jobbig........inte ont anande att det skulle bli mitt fall och roten till många problem som jag fick innan jag fyllde 20 år och en homeopat fick ordning på mitt endokrina körtelsystem. Närjag var 18 år så kom jag i klimateriet för på den tiden var p-piller ännu farligare och mycket starkare.

Tyvärr finns det inget bra preventimmedel, förutom de nya minidatorerna som kommit på marknaden. Det lär finnas en som heter Pesona som man kan beställa från England och kostar under 800 kr, det är stickor man kissar på som berättar om man kan bli gravid eller ej. De har sålt i Sverige men dragits in för ingen köper dem, undra på det när alla ungdomsmottagningar sitter och ger ut p-piller hej vilt till alla små flickor ! Ingen reklam har synas för den, är det läkemedelsindustrin som ligger bakom att det inte gick att sälja i Sverige men är så mycket större utomlands. Vi svenskar är inte så fria som vi tror! Man kan säkert googla och det finns fler utbud utomlands. Vi  är totalt styrda vad läkarna ger oss, de är våra gudar........gör man inte som de säger så är man inte välkommen tillbaka...???????
Vem tjänar på vad?
Irén funderar på vad som är rätt och fel, ser nästan ut som jag ber....

Idag har jag även haft andra svåra fall men det får vi ta en annan gång, för imorgon är det nyårsafton och jag är åter privat Irén igen!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0