En härlig dag, tänk på dig själv dag! Vad är tid?

Vaknade tio, ingen inbokad tid idag, härligt! Min rastlösa själ kommer på att jag hade fått ett presentkort (som morsdags present) av mina flickor på massage och ögonbrynnsfärgning på det nya stället Studio Green! (flickorna vet att grön är min älsklingsfärg) Jag ringer och vips fick jag tid kl 13.00 idag. Kom till ett underbart ställe, vackert inrett och trevliga tjejer. Jag blev kvar i tre timmar...kom ut i helt ny! Fick en underbar massage, fina ögonbryn och med tillägg en ny frisyr... plattat hår och tio år yngre. Vad kan man mer begära? Amanda, Alva  och jag tog en shopping tur till Rusta, (vet att det är Livets ord som är ägare) men vad gör man när deras far hade köpt vita rullgardiner och de ville ha svarta för att kunna sova... Vi löste in de vita (jag hade redan ordnat svarta från Ikea)och handlade upp rullgardinspengarna det blev påslakan till Alva med rosor på och gummistövlar med rosor på och ett värmeljus med rosor på, rosa servetter och två svarta glas. Nu är det tydligen inne med blommigt.... jag som alltid har sagt att jag är ingen mor med blommiga gardiner. Kommer ut från Rusta med blommor på allt t o m på gummistövlarna...... Nå jag vi hade en trevlig stund. Jag åkte till jobbbet läste och svarade på 90 mail, lyssnade av telesvar och torkade golven. Visst ja jag köpte gröna gräs mattor till Helheten, vill få in lite teama natur i väntrummet.
Amanda och jag gick ut och tog hennes motionsrunda på ca en timma, vi mötte en gammal bekant och småpratade om livet...... Vi kom hem och gjorde dipp morötter och majschips till hummus och avocadodipp, sedan blev det BECK film igen...vi i galna i Beck filmerna ,nu har jag sett 6 st på fyra dagar.......vad gör man inte för att få dela tiden med sin 17 åriga dotter..... Alva hade två kompisar här och de for iväg på picknick med vänner.
På shamankursen eller cermonin tidsaktiveringen pratade vi om vad tid är, det kom fram massor av olika tankar om tid, min vän och far till två av mina barn sa att tid är tur och retur.... universem har ett centrum med vidgande och tillbakadragande krafter där är resan livet. Jag hade trott att han skulle säga något helt annat att universum har ett referenspunkt och att tiden mellan den punkten och livet var tiden eller något liknade. Själv har jag gott i en fördjupad tanke om tid, härvarnade och därvarande tid, hastigheten genom livet och hur olika fort tiden upplevs. Läste någonstans tror att det var i vetenskapensvärld att tiden kan stanna med takt av minnen från livet. Jag går och suger på den karamellen och försöker lägga in mina dagar i gula mappar och att jag skall kunna hitta dem och öppna upp dem när jag vill, kanske på hemmet när man sitter där och funderar på vad man gjort av sin tid. Kanske man får den frågan när man skall lämna jordelivet, vad och hur har du gjort av din TID?
Mina tankar går till Isabella hon som lever nu, tiden existerar bar just nu och inte förut eller sedan....någon har sagt om man lever i nuet då åldras man inte, det skall bli spännande att se om inte Isabella gör det. På Shamanträffen fick vi lära oss att vi skall bli ca 130 år, då förstår man hur snabbt vi lever vi förkortar livet nästan med hälften för att vi stressar och försöker jaga tiden och med det biter oss i svansen och lever ett kortare liv än vi borde.
Inga kort idag de är ännu inte nedladdade på datorn.
Sov i frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0